اخبار

انتقاد نماینده خلخال از ضعف عملکرد دستگاه‌های فرهنگی

انتقاد نماینده خلخال از ضعف عملکرد دستگاه‌های فرهنگیبه گزارش ایرنا ،سیدغنی نظری روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خلخال افزود: فعالیت دستگاه‌های اجرایی فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر ، تبلیغات اسلامی و صدا و سیما در خلخال بسیار ضعیف و در حد نصب پلاکارد و بنر در معابر عمومی به شیوه‌های تبلیغاتی قدیم و منسوخ شده است.
او گفت: برغم غنای فرهنگی خلخال هیچ‌گونه تلاش فرهنگی برای حفظ ارزش‌های فرهنگی از سوی دستگاه‌های فرهنگی منطقه دیده نمی‌شود و این در حالی است که پوشش خبری و برنامه‌های تهیه شده از صدا و سیمای مرکز اردبیل در خصوص خلخال در حد بسیار ضعیف است.
وی اظهارداشت: نیاز امروزی جامعه استفاده از روش‌های نو و استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی توسط دستگاه‌های فرهنگی و صدا وسیما است ولی متاسفانه هیچ یک از این نهادها که از امکانات و بودجه مالی کافی برخوردار هستند ، تولید محتوا ندارند و از برنامه‌های علمی و فرهنگی مورد نیاز قشر جوان خبری نیست.
وی تشریح کرد: با وجود تبلیغ استفاده از فرصت فضای مجازی برای تبلیغات فرهنگی سطح تبلیغات ضدفرهنگی این فضا خیلی بیشتر از فرصت‌های مثبت و تبلیغ فرهنگی آن است.
وی اظهارداشت: در حالی که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی هر روز روش‌های جدیدی را برای تبلیغ علیه مردم و اسلام بکار می‌برند، روش‌های مقابله با تهاجم فرهنگی در دستگاه‌های فرهنگی منطقه ضعف دارد.
نظری گفت: در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی در جامعه کم‌کاری شده و قوانین بازدارنده از ارتکاب جرم در فضای مجازی کشور ضعیف بوده و جوابگوی این حجم از هجمه‌های صورت گرفته علیه افراد و یا تشکل‌ها نمی‌باشد.
او تشریح کرد: بر خلاف تعریف‌های آموزش و پرورش در خصوص نکات مثبت شبکه آموزشی فضای مجازی شاد برای دانش‌آموزان ، نقاط ضعف این شبکه بسیار بیشتر از نقاط قوت آن است و باید با تلاش و آسیب‌شناسی کارشناسان این ضعف تا آغاز سال تحصیلی آینده برطرف شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا