اخبار

هوای آذربایجان‌غربی خنک‌تر شد

هوای آذربایجان‌غربی خنک‌تر شدمهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با استقرار توده هوای سرد و امواج بارانی در استان، سراسر آذربایجان‌غربی هوای خنکی را توام با وزش باد ملایم تجربه کرده است.
وی با بیان اینکه روند کاهشی دما از اوایل هفته جاری آغاز شده‌است، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای چالدران به عنوان سردترین شهر استان ۱۲ درجه و دمای بوکان به عنوان گرم‌ترین شهر استان ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارندگی‌ها در استان نیز طبق پیش‌بینی ها رخ داد و شهرستان پلدشت با ۱۴ میلیمتر بارندگی و ماکو با ۹ میلیمتر بیشترین بارش‌های شمال استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به وزش بادی با سرعت حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت در استان افزود: با توجه به عبور متناوب امواج بارشی تا اواسط هفته جاری شمال استان همچنان بارانی همراه با رگبارهای موقت خواهد بود و در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرها و رگبارها بیشتر می‌شود.
صابری با اشاره به ثابت بودن وضعیت دمایی استان ادامه داد: از روز سه‌شنبه و چهارشنبه جریانات هوای ناپایدار در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود و تا حدودی مناطق مرکزی نیز درگیر بارشهای رگباری کوتاه مدت می‌شود.
آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا