اخبار

۳۴ ایده مقابله با کرونا در استان اردبیل تجاری‌سازی شد

۳۴ ایده مقابله با کرونا در استان اردبیل تجاری‌سازی شدبه گزارش ایرنا ، سیدعلی موسوی روز یکشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: شرکت‌های مختلفی ایده‌های نو و خلاقانه در زمینه تولید ماسک ، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات پیشگیری از کرونا به پارک علم و فناوری استان ارائه کرده‌اند که برخی از آنها به مرحله تولید انبوه رسید.
وی با بیان اینکه ساخت ماسک ان ۹۵ از جمله ایده‌های نو و خلاقانه در استان اردبیل است که به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه رسیده است، اظهارداشت: شرکت سازنده این نوع ماسک علاوه بر تامین نیاز استان ، بخشی از نیاز کشور را تامین کرده و قسمتی از تولیدات نیز به کشور مالزی صادر می‌شود.
او گفت: با توجه به فعالیت ۳۸۰ واحد فناور و شرکت‌های مبتنی بر ایده‌های پارک علم و فناوری در استان اردبیل فرصت مناسبی برای ورود صنعتگران به این بخش و استفاده از تجارب و ایده‌های فعالان شرکت‌های فناور محور فراهم شده است.
وی همچنین از موفقیت ۲۷ شرکت فناور اردبیل در صادرات کالاهای تولیدی خبر داد و افزود: پارک علم و فناوری حلقه اتصال دانشگاه، جامعه و صنعت محسوب می‌شود.

موسوی ادامه‌داد: در گزارش‌های ارائه شده مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خلاء و کمبودهایی در حوزه بازاریابی و بهره‌گیری از علوم نوین در تولید محصولات احساس می‌شود که در صورت بها دادن بیشتر به پارک‌های علم و فناوری و بهره‌مندی از ایده‌های جدید فناوران می‌توان اتفاقاتی نو را در کشور رقم زد.
وی به راه‌اندازی و فعالیت پنج مرکز رشد در مناطق مختلف استان از جمله مراکز رشد گرمی ، مشگین‌شهر ،جهاد کشاورزی ،دانشگاه محقق و دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اشاره کرد و گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال بزودی مرکز شد و فناوری شهرستان خلخال راه‌اندازی خواهد شد.
او تشریح کرد: برای راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری خلخال هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات معاونت علمی رییس‌جمهوری تخصیص یافته و این اعتبار با تامین محل مورد نیاز از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال جهت تجهیز امکانات مرکز خلخال هزینه خواهد شد.
وی اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌های خلخال برای تجاری‌سازی ایده‌های نو توسعه و پیشرفت سریع آن با راه‌اندازی مرکز رشد دور از انتظار نیست.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اعلام همکاری برای راه‌اندازی مرکز رشد و فناور این شهرستان گفت: ظرفیت‌های مختلفی از جمله توسعه جنگل‌های ارس و بنه ، تولید پسته با پیوند درختان پسته وحشی و همچنین فرآوری محصول زالزالک و گیاهان دارویی در این منطقه وجود است که با راه‌اندازی مرکز رشد خلخال زمینه اجرای این طرح‌ها فراهم خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا