اخبار

نبود مرکز فرهنگی دفاع مقدس در قزوین قابل قبول نیست

نبود مرکز فرهنگی دفاع مقدس در قزوین قابل قبول نیستحجت الاسلام نورالله قدرتی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد، افزود: شهیدان افراد برگزیده خداوند هستند و عزت، امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان، دستاورد مجاهدت‌ و رشادت‌ شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های سرافراز آنها است.
رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند و امنیت و آسایش امروز جامعه مرهون خون صدها هزار ایثارگر و رزمنده است و هیچ کس حق ندارد جانفشانی این عزیزان را پایمال کند.
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع،  ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان قزوین بسیار ضروری است و باید در روند ساخت این مرکز تسریع صورت گیرد.
این مسوول گفت:به هیچ وجه قابل قبول نیست که چنین مجموعه فرهنگی در استان وجود نداشته باشد در حالیکه با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، منابع مالی برای ساخت فاز نخست این پروژه بزرگ جذب شده است.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس، سمبل دلاور مردی‌های رزمندگان قزوین است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین نیز در ادامه با تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به عنوان سمبل و نمادی برای نمایش دلاور مردی‌های رزمندگانی است که سال‌ها با جان خود در مقابل استکبار جهانی ایستادند تا از میهن و انقلاب اسلامی دفاع کنند.
امیر سرتیپ دوم ستاد بهنام پیری افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند مکانی مقدس جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید انقلاب باشد که بدانند برای ذره ذره این خاک چه فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایی صورت گرفته است.
این مسئول ضمن قدردانی از پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان در موضوع روند ساخت این مرکز فرهنگی و همچنین همکاری راه و شهرسازی استان، خاطرنشان کرد: طبق توافق نامه‌ای‌ که با حضور استاندار قزوین و مسئولان مرتبط منعقد شد باید شهرداری قزوین به عنوان کارفرما فاز نخست این طرح مهم فرهنگی را در دهه فجر سالجاری به بهره برداری برساند.
استان قزوین سه هزار شهید گلگون کفن و حدود هفت هزار جانباز دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا