خبر/ گزارش

بهای تمام‌شده خدمات اتوبوسرانی باید روشن شود

گزارش حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت واحد اتوبوسرانی مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی تراکنش‌ها، احصای بهای تمام‌شده خدمات و هوشمندسازی کامل درآمدها، از شرکت واحد خواستند نظارت دقیق‌تری بر آمار و فرایندهای مالی خود اعمال کند.

#تبریز، گزارش حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه بررسی شد.

علیرضا نوای باغبان با بیان این‌که حسابرسی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام شده و #حسابرسی ۱۴۰۲ نیز آماده شده است و در فرصت‌های نزدیک می‌تواند مطرح شود.

وی افزود: در کمیته و چند جلسه این موضوع بررسی شده است و در ۱۱ بند تکالیف برای ۱۴۰۱ معین شده است؛ هشت مورد نیز برای ۱۴۰۰ متناظر به مواردی که حسابرسی احصاء کرده معین شده است.

روح‌الله رشیدی گفت: سوال حسابرس این است که شرکت واحد به عنوان ذی‌نفع چگونه آمارهای خود را نظارت و #صحت‌سنجی می‌کند؛ شرکتی که واسط است با هر قراردادی هرچه بگوید شما (شرکت واحد) آن را به‌عنوان درآمد می‌گیرید؛ خارج از کارت‌خوان‌های زمینی (avl)، کارت‌خوان‌های دیگر برای شما مسئله است و برای شما میزان درآمد احراز نمی‌شود.

شایان ذکر است که حسابرس شرکت واحد #شهرداری تبریز نیز در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد.

باغبان با قرائت بندهای قانونی در این خصوص، گفت: این جا آمده است که در کمیته چنین تصویب شده است درخصوص درآمدهای عملیاتی کارت بلیت پایا مقرر گردید شرکت واحد با هماهنگی شهرداری تبریز کارکرد تراکنش دستگاه‌ها را مشخص و تفکیک و همچنین مبالغ واریزی به حساب بانکی را با درآمد فروش کارت بلیت پایا و مانده پیش دریافت و… را تطبیق دهد.

علی راستی یادآور شد: شرکت‌های واسط که ایجاد شده است از محل کارت بلیت‌ها مبالغی که در حساب شرکت رسوب می‌کند که این رسوب حاصل از پول مردم است که شاید یک کارت‌ را مدت‌ها استفاده نکنند.

شایان ذکر است که حسابرس شرکت واحد نیز در پاسخ گفت که این حساب متمرکز است و به حساب متمرکز شهرداری این پول‌ها می‌رود.

رشیدی با بیان این‌که اصل این که سیستم، هزینه تمام شده خدمات باید باشد، با تاکید بر لزوم #هوشمندسازی کامل تراکنش‌ها یادآور شد: از نظر حسابرسی باید ورودی درآمدها تدقیق شود.

باغبان یادآور شد: بهای تمام شده خدمات نیز باید احصاء شود ولی شرکت واحد از این مهم بیگانه است و به زور بدهی‌ها و کارهای متداول و اولویت‌دار خود را پیش می‌برد و حتی فایده‌ای در حد دفتری برای آنان دارد و گرنه ما نسبت به استقرار ین سیستم تکلیف کرده‌ایم.

احد صادقی گفت: هزینه واقعی خدمات شرکت اتوبوس‌رانی اگر احصاء شود برای سرپا ماندن شرکت و هزینه برای اتوبوس‌ها مفید خواهد بود.

رشیدی با تاکید بر این‌که شرکت واحد باید تراکنش دستگاه را احصاء کند، گفت: اگر درآمد فروش بلیت و هزینه‌کردها موجود تطبیق داده شود، می‌توان بهتر آسیب‌شناسی‌ کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا