خبر/ گزارش

پارک حاشیه‌ای تبریز نیازمند تغییر

اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامیع شهر تبریز به پیام‌رسانی دقیق به رانندگان و اصلاح ساختارهای اجرایی، تاکید کردند: بازنگری در طرح پارک حاشیه‌ای امری موثر است.

#تبریز، در سیزدهمین جلسه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، گزارش سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل‌ونقل درباره شیوه مدیریت #پارک_حاشیه‌ای پس از اتمام قرارداد شرکت آذرپارک مورد بررسی قرار گرفت.

روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسیون، با اشاره به چالش‌های چندساله میان شهرداری، شرکت پیمانکار و شورای شهر در موضوع پارک حاشیه‌ای گفت: پس از پایان دوره قرارداد، #پیمانکار فعالیت خود را متوقف کرد و تصمیم بر این شد شهرداری به‌صورت موقت مدیریت پارک حاشیه‌ای را بر عهده بگیرد.
وی افزود: اکنون با برخی صورتحساب‌ها و مواردی روبه‌رو هستیم که سازمان ترافیک اعلام می‌کند اطلاعی از آن‌ها ندارد. ضروری است برنامه مشخصی برای نحوه مدیریت، اطلاع‌رسانی و نوع برخورد با #شهروندان ارائه شود.

رشیدی تأکید کرد: هنگام پارک باید پیام مشخصی برای رانندگان ارسال شود تا بدانند محل موردنظر جزو محدوده پارک حاشیه‌ای محسوب می‌شود.

وی گفت: اعضای #شورا به عنوان نمایندگان مردم موظف‌اند از حقوق مردم دفاع کنند و مدیریت شهری نباید در هر موضوعی تقصیر را متوجه شهروندان کند.

لزوم اطلاع‌رسانی و بازنگری در طرح

داوود امیرحقیان، عضو #کمیسیون، طرح پارک حاشیه‌ای را «جذاب و کارآمد» توصیف کرد و افزود: ماندگاری و اجرای روزمره این طرح نیازمند بازنگری است. انضباط سلبی لازم است اما باید تا حد امکان از انضباطات ایجابی استفاده کنیم.
وی با انتقاد از وضعیت کسری پارکینگ‌ها گفت: در پروانه‌ها عملاً کسری پارکینگ دریافت شده اما امکانات پارکینگ تأمین نشده است. اکنون حداقل مبلغ کسری پارکینگ ۳۰۰ میلیون تومان است و باید شورا در این موضوع وظایف نظارتی خود را انجام دهد.

علی راستی، نایب‌رئیس کمیسیون، نیز بر مسئولیت مستقیم شورا در پیگیری امور مردم و بهبود اجرای طرح‌ها تأکید کرد.

بررسی نقاط حادثه‌خیز منطقه ۱۰ و وضعیت زیرگذر صاحب‌الامر

در ادامه جلسه، دومین دستور کار به ارائه گزارش #شهرداری منطقه ۱۰ درباره اقدامات انجام‌شده برای رفع نقاط حادثه‌خیز، به‌ویژه «مخاطرات ترافیکی زیرگذر صاحب‌الامر»، اختصاص یافت. در این بخش نمایندگان پلیس راهور نیز حضور داشتند.

رشیدی با اشاره به وقوع حادثه اخیر در این نقطه گفت: باید مشخص شود زیرگذر صاحب‌الامر از چه زمانی به‌عنوان نقطه حادثه‌خیز معرفی شده است. حادثه اخیر در این محل موجب تأثر همگان شد و بررسی دقیق‌تر این موضوع در جلسات آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: بررسی کارشناسی این نقطه و ارائه راه‌حل‌های عملی برای رفع خطر، از اولویت‌های کمیسیون خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا