خبر/ گزارش

وقتی ایمنی مسیر بی‌آرتی جدی گرفته نمی‌شود

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری به سوانح پرتکرار مسیر بی‌آرتی، گفت: ایمن‌سازی این محور حیاتی به شوخی گرفته شده و در کنار آن، توقیف خودروهای شهروندان به‌جای حل مشکل ترافیک، به گروگان‌گیری مردم تبدیل شده است.

#تبریز، روح‌الله رشیدی در تذکر میان‌دستور، اظهارکرد: هفته اول مهرماه باتوجه به شروع مدارس، شاهد پیک ترافیکی خواهیم بود و آثار ترافیکی را باید تدبیری کنیم تا #ترافیک حاصل از گشایش مدارس بیش‌از این مردم را رنج ندهد؛ ضمن آن‌که شروع پروژه‌ها در برخی مسیرها مانند سنگ‌فرش کردن ثقه‌السلام در آستانه سال تحصیلی را باید به نحوی تدبیر ‌کرد که موجب ترافیک نشود.

وی با اشاره به تعدد #تصادفات در مسیر بی‌آرتی، یادآور شد: سه سال است که در نوبت‌های متعدد، این موضوع را به کمیسیون برده و مصوبه گرفته‌ایم ولی وقتی طبق آمار موجود از تصادفات داخل شهر، سالانه ۱۴۰ نفر فوت می‌کنند که از این میزان در سال قبل، فقط ۱۴ نفر در مسیر بی‌آرتی فوت کرده‌اند؛ از ابتدای سال نیز چهار نفر از همشهری‌هایمان فوت کرده و خانواده‌ای بی‌پدر و یتیم شده است.

این عضو شورای شهر تبریز گفت: #شهرداری موضوع ایمن‌سازی مسیر بی‌آرتی را شوخی گرفته است؛ مکاتبه بین سازمان‌ها و مناطق به‌صورت پینگ‌پنگی به هم پاس داده می‌شود، در حالی که هر هفته آمار وحشتناکی از سوانح داریم؛ مثلا ۲۰۵ تصادف جرحی در مسیر بی‌آرتی رخ داده یا ۳۰۸ تصادف خسارتی رخ داده است.

وی یادآور شد: البته اتوبوس‌ها آن جا با استرس زیاد فقط سعی در عبور دادن ماشین از حوادث دارند و باید با همکاری پلیس خودروهای شخصی و موتور سیکلت را محدود کنیم، چون هم جان راکبان و هم مردم در خطر است و برخی نقاط به قتل‌گاه تبدیل شده است. متاسفانه این تذکرها پشت گوش انداخته می‌شود ولی بعدا سعی می‌کنیم با ابرپروژه‌ها، شاخص‌های توسعه‌یافتگی را به رخ شهر بکشیم.

رشیدی ادامه داد: شهری که در تصادفات سالانه آن ۱۴۰ نفر فوت کند، هیچ شاخصی از توسعه‌یافتگی‌ ندارد؛ حتی اگر بزرگترین پل، تونل و مترو را داشته باشد.

وی با اشاره به موضوع حمل خودروها در پارک دوبل با جرثقیل به پارکینگ‌ها، گفت: شهرداری فقط در این موضوع ذی‌مدخل نیست ولی به گروگان‌گیری مردم تبدیل شده است. یعنی وسط ظهر با دمای چهل درجه، ماشین شهروندی را اعمال #قانون می‌کنیم ولی ضابطه شفافی هم برای مردم نداریم. رفتار پرسنل پارکینگ‌ها نیز نامناسب است، به‌گونه‌ای که با اسیر و اجنبی روبرو هستند.

وی افزود: این همه مجتمع‌های تجاری و خدماتی فاقد پارکينگ تولید کرده‌ایم و سازمان ترافیک باید به قدر وظیفه خود برای حل چنین مشکلاتی عمل کند. توقیف خودروها اثر ترافیکی نیز ندارد؛ همان اوایل اجرای طرح، شوکی وارد کرد ولی چون از سر نیاز بود دیگر مردم توجهی نمی‌کنند و چنین تصور می‌‌کنند که اگر توقیف هم شدند، پول جرثقیل را بدهند؛ در بنرهای نصب شده برای توقیف خودروها نوشته‌اند که مصوبه شورای شهر است، در حالی که مصوبه ما درخصوص ساعات پارکینگ‌ها است و ارتباطی با توقیف خودور ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا