خبر/ گزارش

بررسی مصوبه مسیرگشایی شهید آل‌هاشم در صحن شورا

مصوبه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز درخصوص مسیرگشایی ۴۲ متری انقلاب (شهید آل هاشم) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

#تبریز،در این جلسه مصوبه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز درخصوص مسیرگشایی ۴۲ متری انقلاب (شهید آل هاشم) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روح الله دهقان نژاد، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه این #پروژه جزو بزرگترین پروژه‌های ریسک مدیریتی این دوره از شورا بوده است، گفت: بعد از اتمام این پروژه‌، از تمامی کسانی که در تکمیل آن زحمت کشیده‌اند، قدردانی شود. بزرگترین مشکل در این پروژه ناهماهنگی‌های موجود بین #سازمان‌ها و معاونت‌‌ها است که موجب مواجه شدن این پروژه با مشکل‌هایی در میدان عمل می‌شود.

وی ادامه داد: تذکرات جدی به خودمان وارد است که باید قبل از انجام پروژه‌های بزرگ، با سازمان‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا مسائل مربوطه در بودجه آن‌ها نیز لحاظ شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها نیز زحمات خود را به گردن مجموعه‌ شهرداری می‌اندازند، افزود: در این خصوص در کمیسیون چند پیشنهاد و مقرره مطرح شد، معاونت #شهرسازی مکلف به ارائه طرح بدنه‌ سازی پروژه شده است.

دهقان نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه یک نیز مسئول شده تا هزینه‌های زیرساختی (آب، برق، گاز) را ظرف ۷۲ ساعت به شورای شهر ارائه دهد، خاطرنشان کرد: بحث سوم این است که تعدادی از املاک در طرح تملک قرار دارند.

وی گفت: از اولین روز آغاز پروژه تا امروز ۷۷۲ تملک با ۷۷۰ میلیارد تومان هزینه انجام شده است اما بازهم برای تملک‌ها به بودجه نیاز است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه باید تکلیفمان را با برخی سازمان‌ها روشن کنیم، افزود: نمایندگان محترم نیز موضوع را پیگیری کرده‌ و وظایفی که دولت داشته را در نظر بگیرند.

دهقان نژاد خاطرنشان کرد: تمامی مسئولین مربوطه در این راه ما را یاری کنند چرا که ما حتی برای گرفتن یک مجوز ساده از شهرسازی دچار مشکل هستیم.

روح الله رشیدی در ادامه با بیان اینکه مسائل مختلف در کمیسیون مطرح شدند اما راهکاری برایشان داده نشد، اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع، طرح بدنه‌سازی خیابان است، فقدان طرح بدنه‌سازی منجر به برهم خوردن بافت شهری می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود #شهرداری و شهرسازی طرح بدنه‌سازی را ارائه داده و به تصویب برسانند.

علی راستی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه‌ی ۴۲ متری یکی از پروژه‌های کلان و تاثیرگذار است که چندین سال بود انجام نگرفته و این دوره از شورا و شهرداری به انجام آن همت کرده‌اند، افزود: به نظر بنده در خصوص این پروژه‌ مقداری کم لطفی می‌شود. این پروژه برای شهر نیاز بوده است که این حجم از هزینه صرف آن شده و باید برای خودمان شفاف کنیم که این پروژه تاثیرگذار بوده است یا خیر؟ باید به حرمت نام شهید آل هاشم به این پروژه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: مهندسان شهرهای خودمان برای اجرای چنین پروژه‌ای تلاش کرده‌اند و این باعث افتخار است. برای همین نظر بنده نیز بر این است تا پس از پایان این پروژه از عوامل آن قدردانی کنیم.

راستی تاکید کرد: همگی دست به دست هم دهیم تا شهروندان از شیرینی اتمام این پروژه در این دوره از شورا بهره‌مند شوند.

احد صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: پلی که در زیرگذر شهید علی‌نژاد در حال اجرا است، از نظر شیب و طرح ترافیکی تاثیر بیشتری نسبت به پل کوثر دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا