خبر/ گزارش

نرخ گذاری حمل و نقل عمومی سال آینده باید ضامن منافع شهر، مردم و رانندگان باشد

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در جلسه این کمیسیون با بیان اینکه امید است نرخ‌نامه سال آینده دستوری و حاکمیتی نباشد، گفت: انتظار می‌رود تصویب نرخ‌نامه بر اساس تصمیمات فنی و با توجه به نیازهای قشر خدمت‌رسان در این بخش و بهای تمام شده خدمات باشد و از طرفی به حقوق دریافت کنندگان خدمات حمل و نقل عمومی نیز توجه شود.

#همدان ، مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی با موضوع بررسی #نرخ‌نامه تاکسی و اتوبوس، مطالبات شرکت آتی نت و محصول شرکت باختر، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در دوره‌های قبل به دلیل ابلاغ دیر هنگام نرخ‌نامه شاهد نارضایتی تاکسی‌داران در این خصوص بودیم.

وی با بیان اینکه سعی داریم نرخ‌نامه پیشنهادی پس از تصویب هر چه سریع‌تر در اختیار تاکسی‌داران قرار گیرد، گفت: امید است با ابلاغ نرخ‌نامه از ابتدای سال آینده نرخ‌های جدید برای رانندگان و شهروندان ملاک قرار گیرد.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: از ابتدای این دوره شورا همواره تلاش بر ارائه به موقع نرخ‌نامه بوده تا حق رانندگان تاکسی آسیب نبیند.

حیدری به تشکیل هر ساله کمیته #نرخ‌گذاری با حضور نمایندگان اعضای این کمیته اشاره کرد و افزود: امید است روند تصویب نرخ‌نامه به خوبی طی شود و کاستی‌های گذشته و دخل و تصرف‌ها در تعیین نرخ‌نامه رخ ندهد.

وی با تأکید بر اینکه امید است نرخ‌نامه سال آینده دستوری و حاکمیتی نباشد، تصریح کرد: انتظار می‌رود تصویب نرخ‌نامه بر اساس تصمیمات فنی و با توجه به نیازهای قشر خدمت‌رسان در این بخش و بهای تمام شده خدمات و نیز حقوق شهروندان استفاده کننده از این خدمات باشد.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: بهای تمام شده خدمات امروز بیش از رقم مصوب شده است و در صورتی که بخواهیم این رقم واقعی شود، بازار این حوزه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

حیدری با بیان اینکه باید در تعیین نرخ‌نامه علاوه بر حقوق ارائه کننده خدمت، حقوق مصرف کننده نیز مد نظر باشد، خاطرنشان کرد: باید نرخ‌ها واقعی بوده و با پرداخت خرد شهری نیز می‌توان بسیاری از مشکلات را در تعیین نرخ‌ها حل کرد.

وی یادآور شد: با پرداخت خرد شهری بسیاری از امکانات از جمله قیمت‌گذاری لحظه‌ای که اکنون قابل تحقق نیست در نرخ‌گذاری محقق خواهد شد.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان اظهار کرد: سال گذشته نیز پیشنهاد تغییر نرخ دوبار در سال را داشتیم و امسال نیز در تبصره‌ها این نکته درج خواهد شد که نرخ‌گذاری 6 ماهه بوده و در صورت تغییر چشمگیر نرخ ارز و تورم نرخ‌ها افزایش یابد.

حیدری با بیان اینکه در یک اقتصاد آزاد می‌توان کرایه اتوبوس را رایگان کرده و کرایه تاکسی‌‌ها با قیمت تمام شده نرخ‌گذاری شود، گفت: این امر در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست و اجرای آن عملاً نابود کردن ناوگان #تاکسیرانی و به صفر رساندن بازار کار تاکسی‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه #اتوبوسرانی نیز با چالش‌های جدی از جمله دریافت نقدی کرایه توسط رانندگان مواجه هستیم، بیان کرد: باید منافع مردم را در نظر بگیریم تا استفاده از حمل و نقل عمومی رونق بگیرد.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر #همدان افزود: با اضافه شدن اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی ضریب اعتماد به این حوزه افزایش یافته و موجب افزایش سرانه استفاده شهروندان از اتوبوس، کاهش تردد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر و به دنبال آن کاهش #ترافیک خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا