افزایش ۳۰ درصدی بهای خدمات جابهجایی مسافر در تبریز تصویب شد
شورای اسلامی شهر تبریز بهای خدمات جابهجایی مسافر با اتوبوس را ۳۰ درصد افزایش داد و همچنین ورودی پارکینگهای ائلگلی و عونبنعلی را در ساعات خاصی رایگان اعلام کرد. علاوه بر این، هزینه سرویس بهداشتی پارکها حذف و بهای خدمات صدور پروانه شرکتها به ۵۰ درصد افزایش یافت.
#تبریز – با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، بهای خدمات جابهجایی مسافر توسط اتوبوس و صدور مجوز، ۳۰ درصد افزایش یافت. این تصمیم در دویستوچهلویکمین جلسهٔ فوقالعاده شورای اسلامی شهر تبریز که در عمارت تاریخی ساعت برگزار شد، اتخاذ گردید. در این جلسه، دفترچه تعرفه عوارض محلی پیشنهادی شهرداری تبریز برای سال ۱۴۰۴ مورد بررسی قرار گرفت.
غلامرضا احمدی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت ایامالله #دههٔ_فجر، بر اهمیت این ایام تأکید کرد و گفت: «دهه فجر انقلاب، گرامیداشت روزهای سرنوشتساز ملت ایران است.»
همچنین هزینه ورودی پارکینگ #ائل_گلی و تفرجگاه عونابن علی برای سال آینده ۳۵ درصد افزایش یافت. در راستای حمایت از ورزش همگانی، از اول اردیبهشت سال ۱۴۰۴ ورودیه پارکینگهای ائلگلی و #عون_بن_علی از ساعت ۵ الی ۸ صبح رایگان خواهد بود و در نیمه دوم سال به علت برودت هوا، این زمان به ۵ الی ۹ صبح افزایش مییابد. همچنین هزینه سرویس بهداشتی پارکها حذف شد.
در خصوص عوارض و #بهای_خدمات جابجایی و قطع اشجار، مقرر شد که بیش از ۳۰ درصد افزایش مطرح نشود. اما بهای خدمات ناشی از #صدور_پروانه شرکتها و ناوگان حملونقل مسافر به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت. همچنین، بهای شارژ ماهانه غرف تجاری، تعمیرگاهی و شرکتهای مسافربری حذف شد.
بهای خدمات مربوط به #تاکسی_رانی نیز در سال آتی ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت. روحالله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شهری، در این جلسه گفت: «هرگونه افزایش بها باید به ازای افزایش کیفیت خدمات باشد و باید به سمت کنترل و تعدیل بها رفت تا اشتیاق مردم به استفاده از #حمل_و_نقل_عمومی بیشتر شود.»
حجتالاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر، عضو شورای اسلامی شهر تبریز، نیز به عواقب افزایش نرخ اتوبوس اشاره کرد و گفت: «این افزایش ممکن است مردم را به استفاده از وسایل نقلیه خصوصی ترغیب کند و منجر به #ترافیک و آلودگی هوا شود.»
اسماعیل چمنی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز، پیشنهاد کمک ۲۰ میلیارد تومانی به شهرداری در حوزهٔ حملونقل عمومی و عدم افزایش درصد بهای خدمات را مطرح کرد. علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، نیز تأکید کرد که اگر شورای ششم سیاست حمایت از حملونقل عمومی را پیش نمیگرفت، شرکت #اتوبوسرانی تعطیل میشد.
در نهایت، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در تلاشند تا با اتخاذ تصمیمات مناسب، کیفیت خدمات حملونقل عمومی را افزایش دهند و از فشار مالی بر شهروندان جلوگیری کنند.