کمیسیون فناوری اطلاعات، سامانه ۲۰۵۵ را برای بهبود مدیریت شهری فعال میکند
جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند با حضور حکیمه غفوری و حجتالاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر به بررسی سامانه ۲۰۵۵ (رسیدگی به شکایات اصناف مزاحم) اختصاص یافت. غفوری بر ضرورت تعیین مسئولیت نهادهای مرتبط برای فعالسازی این سامانه تأکید کرد و هشدار داد که عدم فعالسازی آن، مدیریت شهری را با چالشهای جدی مواجه خواهد کرد. زعفرانچیلر نیز بر اهمیت اولویت دادن به مسائل فناوری برای بهبود مدیریت شهری تأکید کرد.
#تبریز – جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند با حضور حکیمه غفوری، رییس کمیسیون و حجتالاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر، دبیر کمیسیون، در ساختمان شورای شهر برگزار شد. در این جلسه، روند اجرایی #سامانه_۲۰۵۵ (سامانه رسیدگی به شکایات اصناف مزاحم) مورد بررسی و آسیبشناسی قرار گرفت.
غفوری در این جلسه بر اهمیت تعیین مسئولیت نهادهای مرتبط، از جمله معاونت خدمات شهری و #سازمان_میادین، برای پیگیری اجرای سامانه ۲۰۵۵ تأکید کرد و گفت: «تا زمانی که این سامانه فعال نشود، #مدیریت_شهری با چالشهای جدی مواجه خواهد بود.» او همچنین افزود که پس از رفع مشکلات موجود، چالشها و پروندههای واصله به این سامانه باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند.
رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند تصریح کرد که سامانه ۲۰۵۵ نباید به شخص خاصی وابسته باشد و باید با دستورالعملهای مشخص اجرایی شود تا تغییر مدیران تأثیری بر کارکرد آن نداشته باشد. او همچنین خواستار توجه بیشتر مدیران #شهرداری به اجرایی شدن این سامانه شد و گفت: «۷۰ درصد عملکرد این سامانه قابل قبول است، اما برای رفع کاستیها باید تلاش بیشتری صورت گیرد.»
در ادامه، حجتالاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر به مشکلات فکری در حوزه مدیریت اشاره کرد و بیان داشت: «برخی از مسائل نه سختافزاری و نه نرمافزاری، بلکه ناشی از فکرافزاری مدیران است.» او بر لزوم اولویت دادن به مسائل فناوری در راستای تحقق شهر هوشمند تأکید کرد و گفت: «اگر مسئله #شهروندان در نگاه مدیران اولویت نداشته باشد، به نتیجه نخواهد رسید.»