تکریم ارباب رجوع، حقوق شهروندی را تضمین میکند
محمود مسگریان، بر اهمیت تکریم ارباب رجوع به عنوان یک اصل بنیادین در رعایت حقوق شهروندی تأکید کرد و خواستار پاسخگویی محترمانه کارکنان شهرداری به درخواستهای مردم شد. وی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن احترام و اخلاقگرایی در خدماترسانی، بر لزوم رسیدگی سریع به مشکلات شهروندان و جلوگیری از معطلی آنها در فرآیندهای اداری تأکید کرد. مسگریان همچنین بر عزم مدیریت شهری همدان برای ارائه بهترین خدمات به مراجعهکنندگان تأکید نمود.
محمود مسگریان، رییس شورای شهر همدان در جلسه اخیر صحن علنی شورا، بر اهمیت تکریم #ارباب_رجوع به عنوان یکی از مصادیق بارز رعایت #حقوق_شهروندی تأکید کرد. وی بیان کرد: “تکریم ارباب رجوع نه تنها یک وظیفه اخلاقی، بلکه یک اصل اساسی در ارائه خدمات به #شهروندان است که باید مورد توجه تمامی کارکنان #شهرداری قرار گیرد.”
مسگریان ضمن گرامیداشت سالروز ۳۰ مهر و یاد شهدای #دانشآموز در این روز، افزود: “نهادینه شدن اصل احترام و تکریم ارباب رجوع، اخلاقگرایی، مسئولیتپذیری و رعایت #اخلاق_اداری در برابر شهروندان از شاخصهای با اهمیت در مدیریت شهری است.”
وی با اشاره به اینکه گاهی ارباب رجوع با بیمهری کارمندان مواجه میشوند، خاطرنشان کرد: “این موضوع نه تنها از نظر قانونی نادرست است، بلکه تخطی از اصول انسانی نیز به شمار میآید. کارکنان شهرداری باید با روی خوش و احترام به درخواستهای مردم پاسخ دهند و از هرگونه بیاحترامی پرهیز کنند.”
رییس شورای اسلامی شهر همدان همچنین تأکید کرد که رسیدگی به درخواستها و مشکلات مردمی باید در اولویت وظایف شهرداری قرار گیرد. او گفت: “نباید مردم در مشکلات #بروکراسی_اداری معطل شوند و باید تلاش کنیم تا خدمات رسانی به شهروندان به بهترین نحو ممکن انجام شود.”
مسگریان در پایان سخنان خود با بیان اینکه مدیریت شهری همدان با تمام توان خود در راستای حمایت از کارکنان و پیروی از اصل طرح تکریم و احترام ارباب رجوع فعالیت خواهد کرد، اظهار داشت: “هدف ما ارائه شایستهترین خدمات به شهروندان است، تا بتوانیم رضایت آنها را جلب کنیم و به ارتقاء کیفیت زندگی در شهر همدان کمک کنیم.”