تبریزخبر/ گزارشخبر/ گزارششهر و شورا

عقب‌ماندگی‌های تبریز ناشی از تبعیض و بی‌عدالتی است

علیرضا نوین، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، در جلسه اخیر شورای شهر، با تأکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌های تبریز ناشی از تبعیض و بی‌عدالتی است، خواستار توجه بیشتر به مشکلات شهری و نیازهای اساسی این منطقه شد و بر لزوم ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین و فرسوده تأکید کرد.

علیرضا نوین، نماینده مردم شریف تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، در دویست و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز که به صورت فوق‌العاده برگزار شد، با تأکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌های این شهر عمدتاً ناشی از تبعیض و بی‌عدالتی است، گفت: «طی دو دهه‌ی اخیر، بی‌عدالتی‌ها به تبریز تحمیل شده و این موضوع باعث شده است که ما در مقایسه با سایر شهرها در اجرای پروژه‌ها و اقدامات توسعه‌ای، عقب‌تر باشیم.»

نوین با اشاره به یاد و خاطره‌ی شهدا و مقاومت‌های غزه و لبنان، به اهمیت برگزاری جلسات و همایش‌ها برای پیگیری مشکلات شهر اشاره کرد و افزود: «در دوران شهرداری من، بودجه شهرداری در سال‌های پایانی به ۳ همت می‌رسید، در حالی که بودجه امسال برای شهرداری تبریز به ۳۰ همت افزایش یافته است. این افزایش نشان‌دهنده‌ی عزم و اراده‌ی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار برای بهبود وضعیت تبریز است.»

وی در ادامه، به چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف شهری اشاره کرد و گفت: «ساماندهی ۲۵۰۰ هکتار بافت حاشیه‌نشین و ناکارآمد شهری، احداث فرودگاه و ترمینال، و همچنین راه‌اندازی بیمارستان هزار تختخوابی از جمله مهم‌ترین تکالیف چندین ساله دولتی در تبریز به شمار می‌روند. ما باید برای دریافت حق و حقوق خود تمام همت خود را به کار ببندیم و از فرصت‌های موجود برای احیای عقب‌ماندگی‌های چندساله بهره‌برداری کنیم.»

نوین همچنین به معضل حاشیه‌نشینی در تبریز پرداخت و خاطرنشان کرد: «این پدیده در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، از جمله پاریس و مسکو نیز وجود دارد و در تبریز نیز به وضوح دیده می‌شود. برای حل این معضل، نیاز به ورود جدی به مسئله داریم تا بتوانیم جابه‌جایی‌های لازم را انجام دهیم.»

وی با تأکید بر لزوم مرمت بافت‌های فرسوده به جای احداث شهرک‌های جدید، گفت: «بافت فرسوده از گذشته در تبریز وجود داشته و بهتر است به جای ساخت و سازهای جدید، به بهبود و مرمت بافت‌های قدیمی بپردازیم.»

نوین همچنین به مشکلات موجود در حوزه مترو اشاره کرد و گفت: «ما همگی در زمینه‌ی عقب‌ماندگی در حوزه مترو مسئول هستیم. طراحی اولیه این پروژه به صورت دو خطه ایراد داشته و نیازمند بازنگری است. هر چه بیشتر بتوانیم برای شهر بودجه جذب کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.»

وی در پایان به مشکلات حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: «ماده صد کار را سخت‌تر کرده و اگر مشکل حمل و نقل حل نشود، مصرف بنزین افزایش خواهد یافت. همچنین در بحث مسکن، باید به جوانان سخت نگیریم و به یاد داشته باشیم که در این مدت، یک میلیون زیر ۳۰۰ هزار نفر از دریافت مسکن محروم شده‌اند.»

نوین در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی نیز گفت: «این موضوع تصویب شده و گندم‌کاران، پرستاران و سایر گروه‌ها در این خصوص مطالبه دارند که برای تحقق این مسئله باید بودجه لازم تأمین شود. ما به عنوان نمایندگان مردم، موظفیم که به این مطالبات پاسخ دهیم و در راستای بهبود وضعیت معیشتی و شغلی آنها تلاش کنیم.»

این اظهارات نوین نشان‌دهنده‌ی عزم و اراده‌ی نمایندگان تبریز برای رفع مشکلات و عقب‌ماندگی‌های این شهر است و امید است که با همکاری و همفکری، بتوانند گام‌های مؤثری در راستای توسعه و پیشرفت تبریز بردارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا