اخبار

تلاش مضاعف و بی‌منت از ویژگی‌های شورای حل اختلاف است

تلاش مضاعف و بی‌منت از ویژگی‌های شورای حل اختلاف استحجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در همایش شوراهای حل اختلاف استان زنجان اظهار داشت: ما وظیفه داریم در وسع خود، پیگیر مشکلات اعضای شورای حل اختلاف باشیم.
وی خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف، مولود مبارکی در قوه قضاییه بود که امروز توفیقات بسیار خوبی در سطح کشور به همراه داشته است.
صادقی نیارکی گفت: در سال گذشته، ۱۳ فقره پرونده قتل در استان زنجان با صلح و سازش، مختومه شده که شوراهای حل اختلاف، نقش ارزشمند و اثرگذاری در این امر داشتند.
رییس شورای قضایی استان زنجان افزود: وجود روایت‌های فراوان در تبیین اهمیت اصلاح ذات‌البین (آشتی و سازش بین مردم) نشان از جایگاه بالای کار شوراهای حل اختلاف دارد و ارزش کار شورای حل اختلاف با هیچ چیز دیگری قابل جبران نیست.
وی از ایجاد صندوق رفاه ویژه اعضای شورای حل اختلاف در استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: تا جایی که اختیارات قانونی اجازه دهد، تمام تلاش خود را برای پیگیری مشکلات اعضای شوراهای حل اختلاف استان به کار می‌بندم.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به احداث ساختمان شورای حل اختلاف در زنجان، خاطرنشان کرد: این ساختمان در مساحت چهار هزار مترمربع در حال احداث است که امیدواریم با افتتاح آن، مشکل مکان شورای حل اختلاف استان نیز برطرف شود.
به گزارش ایرنا و به گفته رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان، هم‌اکنون ۴۸ شعبه شورای حل اختلاف شهری و ۴۹۷ شعبه روستایی در این استان فعالیت داشته و ۸۰ درصد پرونده‌های وارده به این شورا مربوط به شعبه‌های شهری است.
بیشترین شمار پرونده‌ها به ترتیب با موضوع مطالبه وجه، مطالبه وجه چک‌های بلامحل، تامین دلیل و خدمات قضایی از جمله صدور گواهی انحصار وراثت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا