اخبار

تملک ۷۰۰ هکتار باغ برای حفظ محیط ‌زیست در ارومیه

تملک ۷۰۰ هکتار باغ برای حفظ محیط ‌زیست در ارومیهمحمد حضرت‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع کل بودجه شهرداری ارومیه ، ۲۵ درصد  برای آینده شهر جهت سرمایه گذاری توسط شورا طی هر سال اختصاص می یابد و امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه برای تملک باغ‌ها اختصاص می یابد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند در مناطق مختلف شهر ارومیه متفاوت بوده که با تحقق افق ۱۴۰۴، سرانه فضای سبز را به ۱۵ متر و استانداردهای جهانی می رسانیم.
شهردار ارومیه بیان کرد: از جمله مشکلات گریبان گیر ارومیه توسعه روستایی و توسعه از سمت روستاها به شهر است که این مهم به دلیل اعمال مقررات سخت برای توسعه در شهر اتفاق می افتد.
وی گفت: طی ۹ سال گذشته، بنده اجازه قطع یک درخت را صادر نکرده ام زیرا این درختان جهت حفظ محیط زیست و تداوم فعالیت ریه های تنفسی شهر نیاز است.
حضرت‌پوراظهار کرد:  رسالت اصلی مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم شهری و پیشگیری از آن بر عهده امور زراعی جهاد کشاورزی است و شهرداری ارومیه در این بین نقش کمک کار برای پیشگیری از تفکیک و تخریب باغ‌ها را بر عهده دارد.
وی افزود: تغییر کاربری، عمده تخلف در حریم شهری است که اولین برخورد باید با تغییر کاربری صورت گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۷ هزار واحد مسکونی در سطح باغ‌های اطراف شهر ارومیه وجود دارد که کنترل این حجم وسیع از ساخت و سازها نیاز به توان بالا دارد.
ارومیه بیش از ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
این شهر، طی سال های اخیر به باغ شهر معروف بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا