اخبار

حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی در خلخال تشدید شد

حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی در خلخال تشدید شدبه گزارش ایرنا ، سعید شهند روز شنبه در نشستی با رییس دادگستری خلخال افزود: با افزایش شدت برخورد با متهمان و متخلفان جرایم محیط زیستی از جمله شکار غیرمجاز و یا تجاوز به عرصه‌های طبیعی ضمن کاهش سطح این گونه جرایم در مناطق حفاظت شده منطقه ، مراقبت از حیات وحش منطقه نیز برای محیط‌بانان تسهیل شده است.
وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و با اشاره به حساسیت موضوع محیط زیست از مساعدت رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب خلخال و همچنین جدیت قضات دستگاه قضایی این شهرستان در حمایت از مجموعه محیط زیست قدردانی کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال در حال حاضر به همت یگان حفاظت شهرستان خلخال پاسگاه‌های محیط‌بانی لرد، سوسهاب و برندق به صورت شبانه‌روزی دایر است، ضمن اینکه گشت‌های سیار یگان حفاظت نیز در منطقه انجام می‌شود.  
شهند با اشاره با اقدامات اخیر یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان منطقه در اطفای حریق و جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال افزود: بمنظور جلوگیری از حریق‌های احتمالی در منطقه، تیم واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال تشکیل و پایش و بررسی مناطق جهت جلوگیری از آتش‌سوزی در اولویت قرار داده شده است.   
علی رمضان‌پور ، رییس دادگستری خلخال نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و حساسیت حفاظت از محیط زیست بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل زیست محیطی این شهرستان و افزایش سطح مراقبت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی تاکید کرد.
علی نباتی ، دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این نشست با اشاره به حساسیت منطقه در راستای حفاظت از حیات وحش با توجه به وجود گونه‌های کمیاب و نادر در منطقه حفاظت شده آق‌داغ  از جمله کل و بز و پلنگ ایرانی از تلاش‌های مجموعه حفاظت محیط زیست استان در برخورد با متخلفان شکار و متجاوزین به عرصه‌های طبیعی با افزایش پرونده‌های قضایی در این رابطه تقدیر کرد.
دادستان خلخال اظهارداشت: به منظور حفاظت بهتر منطقه، تقویت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جهت حضور مستمر در مناطق در راستای جلوگیری از وقوع شکار و صید و وپیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی ضرورت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا