اخبار

۳۰۴ باشگاه ورزشی زنجان مورد بازرسی قرار گرفتند

۳۰۴ باشگاه ورزشی زنجان مورد بازرسی قرار گرفتندبیتا بدلخانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بازرسی‌های انجام شده در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، سلطانیه، طارم و ماهنشان و به ترتیب ۱۶۱، ۳۰، ۳۵، ۳۳، ۸، ۲۷ و ۱۰ مورد بوده است و تعدادی از باشگاه ها نیز تعطیل و یا نیمه‌تعطیل هستند.
وی اظهار داشت: ۱۱۹ باشگاه ورزشی در سطح این شهرستان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و دارای تائیدیه بهداشت بودند و به ۴۲ باشگاه دیگر نیز اخطار داده شده و تعهد نامه کتبی از این باشگاهداران اخذ شد تا پروتکل‌ها را با دقت بهتر و بیشتری رعایت کنند.
بدلخانی با بیان اینکه قبل از بازگشایی باشگاه‌های ورزشی این استان ۶۹ باشگاه در سطح شهرستان زنجان مورد بازرسی قرار گرفته بود، افزود: در شهرستان ابهر ۸ باشگاه ورزشی به علت عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، تذکر دریافت کردند که خوشبختانه در بازرسی ثانویه این مشکل برطرف شده بود و همچنین از مدیران این باشگاه ها نیز تست PCR گرفته شد.
وی ادامه داد: در شهرستان خرمدره هشت باشگاه ورزشی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند که ۶ باشگاه تذکر شفاهی دریافت کرده و از ۲ باشگاه دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد.
بدلخانی اظهار داشت: پنج باشگاه ورزشی در شهرستان خدابنده به منظور پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل است و به تعدادی از باشگاه های ورزشی نیز اخطار شفاهی داده شد تا نسبت به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.
دبیر هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: هشت باشگاه ورزشی در شهرستان سلطانیه مورد بازرسی قرار گرفت که در بازرسی اولیه اخطار و تذکر لازم به این باشگاه ها داده شد تا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.
بدلخانی افزود: پروتکل های بهداشتی در باشگاه های ورزشی شهرستان طارم و ماهنشان نیز تا حدودی رعایت شده بود که به منظور رعایت هرچه دقیق تر این پروتکل ها به باشگاهداران تذکر و اخطارهای لازم داده شد.
وی تصریح کرد: باشگاه‌های ورزشی شهرستان ایجرود نیز که تعداد آنها ۲ تا ۳ باشگاه است به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند.
از پنجم اسفند ماه پارسال (سال ۹۸) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، قریب سه ماه،  ممنوع اعلام شد و باشگاداران از این حیث متضرر شدند.  
در زمان حاضر استان زنجان از وجود ۳۶۱ باشگاه ورزشی خصوصی، ۲۷۰ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، ۱۴۸ خانه ورزش روستایی و ۱۳۳ مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.    
تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب ۱۷۰ باب است و حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا