اخبار

تثبیت شن‌های روان در ۴۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان قزوین

تثبیت شن‌های روان در ۴۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان قزوینمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح با استفاده از اعتبارات اختصاص یافته دولت در حوزه بیابانزدایی انجام شده است.
علی اکبر اسدالهی افزود: اجرای این طرح ضمن مقابله با گسترش اراضی بیابانی و ایجاد ریزگردها از وقوع سیلاب در روستاهای منطقه نیز جلوگیری کرده است.
این مسوول اظهار داشت: تثبیت شن های روان و کاشت نهال های مقاوم به خشکی در کنار قرق و مدیریت چرا از مهم ترین اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین برای مقابله با بیابانی شدن اراضی به شمار می رود.
وی با بیان اینکه گسترش و توسعه بیابان ها حیات و زندگی انسان ها را تهدید می کند،اظهار داشت: بیابانی شدن اراضی قابلیت فعالیت های اقتصادی را از جامعه محلی گرفته و آنها را ناچار به مهاجرت می کند و همچنین تاثیر مخرب تدریجی بر اقتصاد جامعه دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر این اداره کل دارای ۲ نهالستان است که یکی از آنها در شهرستان بوئین زهرا به تولید و تکثیر انواع درختچه و نهال های مقاوم به خشکی می پردازد که برای مقابله با بیابان زدایی به کار گرفته می شود.
وی یادآور شد: سال جاری در ۷۰۰ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان های بوئین زهرا و آبیک درختچه های کم آب بر و مقاوم به خشکی کاشته می شود.
استان قزوین دارای ۲۹ هزار هکتار اراضی بیابانی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا