اخبار

باید برای حفظ نیروهای نخبه و متخصص در قزوین برنامه‌ریزی کرد

باید برای حفظ نیروهای نخبه و متخصص در قزوین برنامه‌ریزی کردفاطمه محمد بیگی روز شنبه در دیدار با مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: تاکنون برای حفظ و ماندگاری نیروهای نخبه و متخصص قزوین برنامه خاصی وجود نداشته است.
وی اظهار داشت: قزوین با برخورداری از ۱۵۰ هزار دانشجو استانی دانشجو پرور است و در زمینه تربیت نیروهای تحصیل کرده و متخصص یکی از قطب های کشور به شمار می رود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با ایجاد شهرک دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی و همچنین ایجاد فرصت های شغلی در مراکز تولیدی و خدماتی می توان نیروهای نخبه و متخصص را حفظ کرده و از مهاجرت آنان جلوگیری کرد.
محمدبیگی در ادامه با اشاره به اجرای طرح های علمی بزرگ کشور مانند چشمه نور ایران در قزوین،گفت: تربیت متخصص و نیرو برای این مرکز بزرگ علمی و تحقیقاتی باید در بستر دانشگاه های استان انجام شود.
وی در ادامه بر تقویت برنامه های فرهنگی در دانشگاه های قزوین تاکید کرد و اظهار داشت: این برنامه ها باید با رویکرد جذاب و متنوع و در پاسخ به جنگ نرم دشمنان که علیه قشر جوان به ویژه دانشجو به راه افتاده باشد.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه دانشگاه ها سالانه برنامه های فرهنگی متنوعی را تدارک می بینند اما با توجه به جنگ نرم دشمن و وسعت ان باید حجم این برنامه ها هم از لحاظ کمی و هم کیفی افزایش پیدا کند.
محمدبیگی در ادامه از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان یک ظرفیت علمی و تحقیقاتی بزرگ که می تواند تربیت کننده نیروهای دانشمند و نخبه فراوانی باشد نام برد و گفت: این دانشگاه در حوزه رباتیک دستاوردها و افتخارات زیادی را برای کشور به دست آورده که باید تداوم داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا