اخبار

امام جمعه خلخال: رفتار مردم ایران در مقابله با کرونا تحسین‌برانگیز است

امام جمعه خلخال: رفتار مردم ایران در مقابله با کرونا تحسین‌برانگیز استحجت الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال با اشاره به گسترش روز افزون بیماری کرونا در سطح جهانی افزود: با وجود افزایش تحریم‌های ظالمانه  علیه کشورمان نحوه رفتار و مقاومت مردم در مقابله با این ویروس کشنده و خطرناک با وجود محدودیت امکانات و وجود وضعیت نه چندان خوب اقتصادی موجب حیرت و تحسین جهانیان شده است.
وی اظهارداشت: کشورهای توسعه‌یافته غربی همچون آمریکا و همپیمانان او در اروپا  که مدعی تمدن بشری هستند، هم‌اکنون بیش از کشورهای در حال توسعه و یا جهان سوم از طرف این ویروس کشته می‌دهند و در برابر این بیماری کاملا عاجز شدند.
خطیب جمعه خلخال با بیان اینکه در دین اسلام حفظ سلامتی دنیوی برای رسیدن به سعادت اخروی به مسلمانان تاکید و توصیه شده است، افزود: حیات دنیوی انسان ارزشمند و هر انسانی وظیفه دارد برای حفظ این حیات و سلامتی خود مسائل بهداشت فردی و اجتماعی را بدرستی رعایت کند.
 او افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان را نگران‌کننده خواند و گفت: پیشگیری از ادامه این روند نیازمند توجه جدی مردم به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و اجرای بند به بند طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.
حجت الاسلام اسدی با اشاره به افزایش رقم مبتلایان به بیماری کرونا در نتیجه بی‌توجهی به رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی افزود: از همه مردم منطقه انتظار می رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامتی خود و دیگران را در شرایط حساس امروزی دچار مشکل نکنند.
وی اضافه کرد: در شرایط کرونایی همه آحاد جامعه باید مراقب سلامتی خود بوده و از انجام اعمال و کارهای که موجب افزایش این بیماری و وارد شدن صدمات جانی به خود و دیگران می‌شود به جد پرهیز کنند.
امام جمعه خلخال همچنین با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهارداشت: با مدیریت بسیار خوب حجت‌الاسلام رییسی هر روز مشکلات دستگاه قضایی کشور کاهش یافته و میزان رضایت‌مندی مردم از نحوه برخورد قضات و رسیدگی به خواسته‌های آحاد مختلف جامعه افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: یکی از عوامل برتری کشورمان نسبت به سایر جوامع بشری جهان وجود قضات متدین در داخل دستگاه قضایی و تلاش شبانه‌روزی آنان در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و احقاق حقوق مردم و پیشگیری تضعیف حقوق عامه در سطح کشور، استان و منطقه  است، هر چند هر دستگاهی هیچ گاه عاری از خطای انسانی نمی‌تواند باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا