اخبار

۴۳۸ مورد تخلف زیست محیطی در حیات وحش قزوین اتفاق افتاده است

۴۳۸ مورد تخلف زیست محیطی در حیات وحش قزوین اتفاق افتاده استمهدی طاهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: از بین تخلف‌های صورت گرفته ۴۱۲ مورد در حوزه گونه‌های جانوری و حیوانات و ۲۶ مورد هم در بخش محیط زیست و گیاهان صورت گرفته که این آمار بیانگر آن است که حیات وحش قزوین نیازمند به راهکارهای مراقبتی بیشتر می‌باشد.
وی با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته در حوزه جانوری، تصریح کرد: طی این مدت شکار غیرمجاز ۳۵۶ انواع پرنده، ۱۹ پستاندار، ۱۶ مورد زنده‌گیری حیوانات پروازی، ۱۴ مورد شروع به شکار و هفت مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده شناسایی شده است.
طاهری در خصوص تخلفات زیست محیطی و گیاهی نیز اظهار داشت: هفت مورد تخلف دامنه‌های محیط زیستی و ۱۹ مورد تعلیف غیرمجاز (چرای غیرقانونی) از عمده تخلفاتی بوده که طی مدت یاد شده تحت پیگیرد قانونی قرار گرفته است.
به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین، در سه ماه نخست سال جاری ۶۰ فقره پرونده تخلف زیست محیطی تشکیل که پنج مورد آن مختومه و ۵۵ پرونده دیگر در جریان قضایی قرار دارد.
این مسوول محیط زیست به دستگیری ۷۲ متخلف زیست محیطی در سه ماهه ابتدای سال جاری اشاره و یادآور شد: ۱۷ قبضه سلاح گرم و ۴۵ مورد ادوات تخلف محیط زیستی از افراد دستگیر شده کشف و ضبط و به مراجع مربوطه تحویل داده شد.
استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در بخش رودبار الموت، طارم سفلی و باشگل تاکستان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا