اخبار

کمتر از ۵۰ درصد راه‌های روستایی خلخال آسفالت دارند

کمتر از ۵۰ درصد راه‌های روستایی خلخال آسفالت دارندحمیدرضا عبدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۶۴۴ کیلومتر راه ارتباطی روستایی خلخال ۳۴۱ کیلومتر خاکی و شوسه بوده و کمتر از ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستاهای بالای پنج خانوار این شهرستان آسفالت شده است.
وی حذف ردیف اعتبارات ملی آسفالت راه‌های روستایی و استفاده از اعتبارات استانی برای اجرای پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی را از جمله عوامل توقف پروژه‌های آسفالت در سال‌های گذشته در مناطق مختلف استان اعلام کرد.
وی افزود: در حال حاضر ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۹ روستای بالای ۵۰ خانوار خلخال فاقد راه ارتباطی مناسب آسفالته هستند و شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان از راه آسفالت از همه مناطق استان اردبیل پایین‌تر است.
وی با بیان اینکه امسال ۲۷ کیلومتر از راه‌های ارتباطی روستایی خلخال از محل اعتبارات طرح ملی ابرار آسفالت می‌شود، گفت: در حالی که بر اساس برنامه پنجم توسعه همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان باید از راه آسفالته برخوردار می‌شدند این امر در استان اردبیل بویژه شهرستان خلخال نیافته و راه روستاهای بزرگ و پرجمعیت آن فاقد پوشش آسفالت است.
وی اظهارداشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برای حمایت از سرمایه‌گذاران در سال جهش تولید به مجتمع‌هایی که پیشرفت فیزیکی خود را به بالای ۷۰ درصد برسانند، ۴۵۰ میلیون تومان در قالب احداث رمپ‌های ورود،خروج و نصب تابلوی اطلاع‌رسانی کمک بلاعوض می‌کند.
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه ۱۲ پروژه احداث مجتمع بین‌راهی در راه‌های این استان در حال اجرا است، از اعمال نظارت ویژه بر عملکرد مجتمع‌های بین‌راهی خبر داد و افزود: تجهیز مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی به امکاناتی همچون نمازخانه،جایگاه سوخت ، رستوران ، سرویس بهداشتی و تعمیرگاه ضروری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا