اخبار

بیش از ۴۵درصد واحدهای راکد استان اردبیل فعال شد

بیش از ۴۵درصد واحدهای راکد استان اردبیل فعال شدبه گزارش روز جمعه ایرنا،  اکبر بهنامجو  در جلسه ستاد تسهیل استان اظهار کرد: از سال گذشته بحث احیای واحدهای راکد آغاز شده و امسال نیز  ۱۵۵ طرح با برنامه ریزی‌های انجام شده با اشتغال مناسب در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۶ طرح راکد به چرخه تولید بازگشته و ۱۲۳ واحد قابل احیا نیز در دستور کار است که بالغ بر ۷۷ طرح مستعد بازگشت به چرخه تولید هستند.
بهنامجو بابیان اینکه ۲۳۹ طرح در حوزه طرح‌های ایجادی در اردبیل وجود دارد گفت: اغلب این واحدها بیش از ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار به زودی به بهره برداری می رسند.
وی اظهار کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی در استان در راستای جهش تولید از اهداف اصلی ماست که با تمرکز بالای مسئولان ذیربط در حال انجام است.
استاندار اردبیل ادامه داد:محصولات صادرات محوری که ارزآوری بالایی برای استان و کشور دارد مورد حمایت بوده  و برای احیای این واحدها تلاش مضاعفی در استان شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات واحدهای صنعتی در استان سرمایه درگردش است افزود: واحدهایی که مشکل سرمایه در گردش و ثابت دارند از محل تبصره ۱۸ با هماهنگی بانک‌ها می توانند تامین هزینه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا