اخبار

حمایت دولت از پنج هزار و ۲۹۱ کارگاه آسیب دیده در قزوین

حمایت دولت از پنج هزار و ۲۹۱ کارگاه آسیب دیده در قزوینمعاون کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۸۸ هزار کارگاه اقتصادی کشور بر اثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیدند که سهم قزوین از این میان پنج هزار و ۲۹۱ واحد است.
ناصر شفیع‌آبادی افزود: براساس اعلام رسمی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی کشور، هشت هزار و ۳۹۰ کارگر در این بنگاه‌ها مشغول به کار بوده که به دلیل رکود کارگاه با مشکلات بیکاری و اشتغال روبرو شدند.
وی با اشاره به حمایت دولت از کارگران شاغل در کارگاه‌های اقتصادی خسارت دیده، تصریح کرد: با وقوع بحران ویرس کرونا ۱۴ رسته شغلی از سوی دولت موررد حمایت قرار گرفتند که از این میان ۶۰ میلیون ریال به رانندگان تاکسی (برون شهری و برون شهری) و ۱۲۰ میلیون ریال برای کارگران فصلی در نظر گرفته شد.
شفیع‌آبادی به استمرار بیمه بیکاری‌ در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در این رابطه و از طریق ارسال پیامک، از تمامی کارگران خواسته شده تا با ورود به سامانه و تکمیل اطلاعات از مزایای بسته‌های  حمایتی بهره‌مند شوند و در صورت مسدود بودن سامانه، به صورت حضوری به این اداره کل مراجعه کنند.
وی به مشکل برخی از رسته‌های شغلی مانند مهدکودک‌ها اشاره و یادآور شد: برای این نوع رسته‌ها نیز در آینده نزدیک تعیین و تکلیف لازم از سوی وزارت کار و تعاون صورت می‌پذیرد تا فعالان این عرصه نیز بتوانند از خدمات و تسهیلات لازم بهره‌مند شوند.
هشت هزار و ۵۶۷ کارگر از ابتدای سال جاری تاکنون برای استفاده از بیمه بیکاری در قزوین به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شده و در حال دریافت مقرری بیکاری هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا