اخبار

معاون وزیر صمت:ایران با تامین نیاز داخلی در برابر شیطنت‌ دشمنان سرافراز بوده است

معاون وزیر صمت:ایران با تامین نیاز داخلی در برابر شیطنت‌ دشمنان سرافراز بوده استسعید زندی عصر پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل افزود: هر اندازه که تولید در بخش‌های مختلف افزایش یابد به همان میزان در ابعاد مختلف تاثیرات مثبت خواهد داشت.
وی بیان‌کرد: برای تحقق این هدف مهم تغییر نگرش‌ها بویژه حذف قید و بندهای زاید و دست و پاگیر در مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ضرورت دارد.
به گفته وی ، رسیدن به افزایش حداکثری در زمینه تولید فقط به واسطه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان دارد و درصورت برداشته شدن موانع از پیش پای متقاضیان سرمایه‌گذاری راه برای حرکت رو به جلو به منظور کارآفرینی هموار می‌شود.     
زندی جهش تولید را تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب دو سال پی در پی در نامگذاری سال بر روی موضوع تولید تاکید می‌کنند.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه سخنانش گفت‌: با وجود همه‌گیری ویروس کرونا حرکت‌های انجام شده در کشور نشان داد که تولید می‌تواند در صورت وجود تقاضا خود را به میزان نیاز افزایش دهد و همچنین برداشته شدن بعضی قیدو بندها و پای کار آمدن همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها می‌تواند به رونق تولید منجر شود.
وی افزود: در حالی‌که قبل از شیوع کرونا روزانه در ایران تعداد ۱۰۰ هزار عدد ماسک آن هم برای مصارف تشریفاتی تولید می‌شد اکنون میزان تولید این کالا از ۶ میلیون عدد در روز گذشته است.
مهلت جذب تسهیلات تبصره ۱۸ تا پایان تیر است
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه گفت : استان‌ها برای جذب تسهیلات سرمایه‌گذاری مربوط به تبصره ۱۸ فقط تا پایان تیر امسال وقت دارند.
زندی اضافه‌کرد: در صورت عدم جذب تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی هر استانی تا پایان مهلت تعیین شده ، این منابع به استان‌های دیگری که زمینه مساعدی برای جذب بیشتر دارند، داده می شود.
وی با بیان اینکه امسال ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار بانک‌ها است، افزود: درصد عظیمی از این مبلغ هنوز جذب نشده که این موضوع می‌تواند هشداری برای صنعتگران و تولیدکنندگان در استان‌ها باشد.
او گفت: در استان اردبیل تاکنون ۵۸ درصد از این منابع جذب شده و برای جذب بقیه مبلغ تا پایان تیر جاری فرصت باقی است.   
وی از ستاد تسهیل به عنوان بالاترین اختیارات تسهیلاتی دولت در استان‌ها یاد کرد و افزود: باید در این ستادها تصمیمات دقیق ، کلیدی و راهبردی گرفته شود.
استاندار اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه بانک‌ها در ارتباط با منابع داخلی خود مشکلی ندارند از مدیران آنها خواست مشکلات  را در ارتباط با فرآیند تبصره ۱۸ در این نشست بیان کنند.
اکبر بهنامجو افزود: حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این نشست فرصت مغتنمی برای بیان و پیگیری این مشکلات در تهران می‌اشد.
وی همچنین از متولیان ذیربط خواست تا مدارک و اسناد متقاضیان تسهیلات سرمایه‌گذاری را به دقت بررسی کنند تا این مبالغ در اختیار سرمایه‌گذاران واقعی و افرادی که قصد کمک به رونق و جهش تولید را دارند قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا