اخبار

نقدینگی سرگردان جامعه باید به سمت تولید سوق یابد

نقدینگی سرگردان جامعه باید به سمت تولید سوق یابدنعمت الله شهبازی عصر پنجشنبه در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان اردبیل افزود: منابع بانکی در مقایسه با میزان هنگفت تقاضا برای سرمایه‌گذاری اندک است و بانک‌های عامل می‌توانند در صورت عملکرد مناسب و در خوشبینانه ترین حالت حدود ۲۰ درصد از این منابع را تامین کنند.
وی با بیان اینکه بانک‌ها باید به منظور تحقق جهش تولید، بیش از پیش با سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی همکاری کنند، گفت: عملکرد اکثر بانک‌های عامل در این ارتباط ضعیف است.
شهبازی جایگاه استان اردبیل در زمینه جذب منابع سرمایه‌گذاری از سهم در نظر گرفته شده را در میان سایر استان‌های ایران خوب توصیف و اظهار کرد: باتوجه به وجود منابع و ظرفیت‌های فراوان موجود در این استان باید تلاش بیشتری انجام شود.
به گفته وی، سهم استان اردبیل از تفاهم‌نامه‌های صادره این وزارتخانه ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال می‌باشد که یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن به سرمایه در گردش و بقیه به سرمایه ثابت اختصاص داشته و تاکنون مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال منابع ایجاد شده است.
مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این نشست گفت : این استان رتبه هفتم را در ارتباط با جذب تسهیلات تولید در میان استان‌های ایران به خود اختصاص داده است.
رامین صادقی افزود : تاکنون ۳۵ درصد از تسهیلات در نظر گرفته شده به استان اردبیل پرداخت و ۶۴ درصد مصوبات ستاد تسهیل عملیاتی شده است.
او گفت : امسال ۱۵۵ طرح تولیدی و اشتغال زا با مجموع سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۶هزار نفر در استان اردبیل درحال اجراست که همه آنها تا پایان سال‌جاری به          بهره‌برداری می‌رسند.

        

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا