اخبار

شهردار تبریز : مدیریت ترافیک تبریز هوشمند میشود

شهردار تبریز در دیدار با  آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم

با تاکید بر اینکه معتقدم در حوزه هوشمندسازی شهری عقب افتادگی جدی داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه فیبر نوری در حال ایجاد و تکمیل شبکه هستیم. ابتدا با توان شهرداری حدود ۴۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شد که در ادامه کار هم قرارداد توسعه ۲۸۰ کیلومتری شبکه فیبر نوری با ایرانسل به امضا رسید و امیدوارم بموقع اجرا و تحویل شود.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت ترافیکی شهر، احداث شبکه فیبر نوری در حال حاضر با اکیپ‌های مختلف به صورت شبانه در حال اجرا است، گفت: هدفمان این است که تا پایان دوره فعلی دولت و شورا، شبکه فیبر نوری را به ۷۰۰ کیلومتر رسانده و بتوانیم فیبر نوری را به تک‌تک خانه‌ها برسانیم. این هم برای کسب‌وکارها موضوع مهمی است و هم در هوشمندسازی شهری تأثیر جدی خواهد داشت.

هوشیار از نصب دوربین‌های ثبت سرعت و تردد در نقاط مختلف شهر تبریز خبر داد و افزود: با نصب دوربین‌ها و گسترش فیبر نوری، کنترل ترافیک سطح شهر به صورت هوشمند خواهد بود. نرم‌افزاری هم در حال طراحی است که به صورت هوشمند چراغ راهنمایی چهارراه‌ها و… را تنظیم کند و در کنترل ترافیک مؤثر خواهد بود.

شهردار تبریز با اشاره به ارائه خدمات مدیریت شهری به صورت الکترونیکی در راستای اجرای شهر هوشمند گفت: نرم‌افزار «تبریزاپ» تقریباً نهایی شده و تعدادی از خدماتی که می‌توان به صورت الکترونیکی و هوشمند به مردم ارائه کرد در آن لحاظ کردیم. در قدم اول ۱۸ خدمت پیش‌بینی شده است.

وی ابراز داشت: مجموعه معظم مدیریت بحران و کنترل هوشمند شهر هم با مساحت ۶ هزار مترمربع در حال اجرا بوده و برای ۳ خردادماه روزشمار درج شده است./مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا