اخبار

۴ مدرسه در شهرستان‌های لیلان و ملکان افتتاح شد

این مدارس در روستا‌های قره خضر، هپیک بلاغی، شیروانشاهلو و آرپادرسی احداث شده است که در مجموع ۱۲ کلاس درس را شامل می‌شود و ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت آن‌ها هزینه شده است.

هزینه مدرسه ۳ کلاسه روستای قره خضر از توابع لیلان را خیّر نیک اندیش خانم نجفی تامین کرده است و هزینه سایر مدارس افتتاح شده  از سوی بنیاد برکت تامین شده است.
مدیرکل نوسازی وتجهیز مدارس استان در مراسم افتتاح این واحدهای آموزشی با اشاره به نقش خیران در احداث مدارس در استان گفت: در ۲ ماه گذشته ۳۳۱ کلاس درس در استان با هزینه ۳۵۵ میلیارد تومان در استان احداث شده که ۳۰ درصد آن به همت خیران تامین شده است.

فرهودی افزود: هنوز ۲۰ درصد مدارس استان فرسوده هستند که امید است با کمک خیران و اعتبار تخصیصی تا ۶ سال آینده کل مدارس استان نوسازی و بازسازی شوند.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم نقش آفرینی خیران در توسعه و ساخت مدارس تاکید کرد و گفت: خیران در کنار دولت در کار ساخت مدارس مشارکت فعالی دارند.
موسوی افزود: اگر خیران در این زمینه مشارکت نداشتند شاهد ساخت فضا‌های مناسب آموزشی نبودیم.

وی ادامه داد: تا پایان امسال ۱۵ باب مدرسه در این شهرستان با کمک خیران و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و بنیاد برکت تکمیل خواهد شد و به بهره بردار خواهد رسید.
رستم پور فرماندار لیلان نیز با اشاره به تازه تاسیس بودن این شهرستان بر لزوم توجه بیشتر به فضا‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: این شهرستان ۲۴ روستا دارد که اغلب مدارس آن فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.
سرپرست اداره آموزش و پرورش ملکان نیز گفت: به علت کمبود فضای آموزشی، بسیاری از مدارس در این شهرستان به صورت ۲ شیفته اداره می‌شوند.

رحیمی گفت: تک شیفتی شدن مدارس این شهرستان منوط به اتمام طرح‌های نیمه تمام است که تعدادی از آنها توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و تعدادی نیز به همت خیران احداث می‌شود و هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده اند./iribnews

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا