اخبار

استاندار اردبیل: همدلی بین دستگاه قضایی و دولت تحقق جهش تولید را سبب می‌شود

استاندار اردبیل: همدلی بین دستگاه قضایی و دولت تحقق جهش تولید را سبب می‌شوداکبر بهنامجو روز پنجشنبه  به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری اردبیل اظهار کرد: قوای مجریه و قضاییه در حل مشکلات مردم و رسیدن به یک هدف مشترک شبانه روزی تلاش می‌کنند و در اردبیل این تلاش‌ها  در سایه همکاری و همدلی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان بیشتر است.
وی افزود: در سایه وحدت، همدلی  و مشورت با همدیگر برای ارتقای جایگاه استان و آرامش مردم جهت حل مشکلات اقتصادی می توان به رونق تولید و افزایش اشتغال در جامعه امیدوار بود زیرا که توسعه و پیشرفت در کنار تلاش همگانی امکان‌پذیر است. 
بهنامجو با بیان اینکه نقش دادگستری استان اردبیل در راه‌اندازی و تعیین تکلیف واحدهای راکد اقتصادی بسیار حایز اهمیت است، بیان کرد: برای تعیین تکلیف و احیای مجدد واحدهای تولیدی راکد همه دستگاه های اجرایی با دستگاه قضایی همکاری دارند و به منظور ایجاد اشتغال پایدار احکام قضایی برای واحدهای دارای مشکل ضرورت دارد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران با تحریم ظالمانه قصد زمین‌گیر کردن ایران را دارند افزود: این تحریم ها باعث خودسازی مردم ایران شده و  با توجه به شرایط حاکم اقتصادی تنها راهکار عبور از بحران و وضعیت فعلی وحدت و همدلی است که هر دستگاه وظایف اصلی خود را به خوبی انجام دهد.
استاندار اردبیل تشریح کرد: دستگاه قضایی در استان همیشه در کنار دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاری و سرمایه‌داران بوده و نیت و هدف همه ما خدمت به خلق و توسعه و پیشرفت جامعه است.
او  ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید دکتربهشتی اظهارکرد: نیت و نگاه شهید بهشتی باید اسوه و الگوی همه مسئولان نظام در قوای سه گانه قرار گیرد چرا که این شهید مظلوم دلسوزانه در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی خدمت بی منت را سرلوحه اهداف خود قرار داده بود.
بهنامجو  نظم و انظباط، اسکتبار ستیزی، مبارزه با فساد و تلاش در راستای ارتقای فرهنگ اسلامی را از خصوصیات بارز شهید بهشتی بر شمرد و گفت: نقش آن شهید در تدوین قانون اساسی و همراهی با یاران صدیق انقلاب غیر قابل اغماض و کتمان بوده است و برای این منظور همیشه در تاریخ ماندگار شده است.
در این جلسه رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز در سخنانی کار در دستگاه قضایی را سخت و طاقت فرسا برشمرد و گفت: بدنه قوه قضاییه علیرغم همه کاستی‌ها با جدیت و با تمام ظرفیت در حل مشکلات مردم و ایجاد امنیت تلاش می‌کند بنابرین تقویت نیروی انسانی متخصص در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها موثر خواهد بود.
ناصرعتباتی  اظهار کرد: عدالت‌خواهی یکی از اساسی‌ترین اهداف و وظایف حاکمیتی قوه قضاییه و یک آرمان بشری است که مختص یک قوم، نژاد و محدوده جغرافیایی خاص نیست.  
وی گفت: یکی از برنامه‌های مستمر و مدون دستگاه‌های قضایی استان حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال در استان است و  استاندار اردبیل نیز بر این محور تاکید دارد و همدلی و وحدت مایه توسعه و پیشرفت خواهد بود.
وی اظهار کرد: برخی از مشکلات مربوط به دستگاه های اجرایی است که  پس از مطرح کردن مشکلات در کمیته حمایت قضایی به رفع مشکلات با همکاری و هماهنگی ارگان های متولی اقدام جدی و سریع می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا