اخبارتبریز-1

بالاخره مشکل تماس با چند نهاد امدادی در تبریز حل شد

با حضور سازمان ها و ارگان های امدادی استارت دسترسی به خدمات چند نهاد امدادی با یک شماره تماس در سیستم دیسپچ بین سازمانی مرتبط در حوادث ترافیکی شهرستان تبریز کلید خورد

به گزارش باش خبر،صبح هجدهم مهرماه1402 با حضور سازمانها و ارگانهای امدادی از #اورژانس،#پلیس،#آتش_نشانی،مرکز تحقیقات پیشگیری از حوادث #ترافیکی ،#دادگستری و راهداری در مرکز اورژانس  گرد هم آمدند.

پس از چندین ماه مطالعات و پیگیری و در آستانه شروع بکار سیستم #دیسپچ مرتبط که در اکثر کشورهای دنیا شماره امدادی یکسان بوده و مددجو نیاز به حفظ کردن انواع شماره های امدادی ندارد و با یک شماره امدادی  می تواند از خدمات تمام نیروهای امدادی بهره ببرد.در سیستم مرتبط بومی مددجو با هر کدام یک از شماره های امدادی اعم از اورژانس و پلیس و..تماس بگیرد باتوجه به سیستم مشترک نیروهای امدادی در جریان امر قرار خواهند گرفت و به صحنه تصادف اعزام خواهند شد و زمان طلایی امدادرسانی به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.
درادامه نظرات فنی و کارشناسی اعضا ارائه شد و مرکز اورژانس استان بعنوان دبیرخانه این سیستم مشخص شد وطرح آزمایشی بصورت منطقه ای در تبریز بزودی شروع و پس از رفع موانع، چالش‌های اصلی و تسهیل فرآیند اجرا، قابل توسعه و بهره برداری در کل استان در فاز بعدی مشمول طرح خواهد شد.
حادثه‌دیدگان به دلیل استرس و اضطراب ناشی از حادثه، با کاهش قدرت تصمیم گیری و حافظه روبرو شده و در لحظه مهم حتی ممکن است شماره تماس‌های امدادی را از یاد برده یا جابجا به یاد داشته باشند. از سویی دیگر، کودکان که آن‌ها نیز گروهی از مراجعه کنندگان و تماس گیرندگان با سازمان‌های امدادی هستند، کمتر با مشکل حفظ شماره تماس‌ها روبرو می‌شوند و اگر هم در غیاب یک بزرگسال دچار حادثه‌ای شوند، می‌توانند به راحتی امدادخواهی کنند.
گفتنی است بحث تجمیع شماره امدادی   مشترک در سالهای اخیر درقم و بوشهر شروع ولی بدلیل نواقصات ساختاری مسکوت ماند ولی در طرح دیسپچ مرتبط امدادی شهروندان با هر شماره امدادی تماس بگیرند  از خدمات تمام نیروهای امدادی با توجه به دسترسی سازمانهای امدادی به اطلاعات یکدیگر بصورت آنلاین بهره مند خواهند شد./انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا