اخبار

سیستم بهداشت و درمان خلخال با کمبود نیرو مواجه است

سیستم بهداشت و درمان خلخال با کمبود نیرو مواجه استدکتر سجاد رحیمی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از کادر درمانی و مدافعان سلامت دانشکده علوم پزشکی خلخال افزود: کمبود تجهیزات مورد نیاز بیمارستان نیز مشکل‌ساز شده است.
وی اظهارداشت: این دانشکده ۱۵۰ نفر نیروی انسانی کمبود دارد و بخش مهمی از درآمد و اعتبارات سالانه آن صرف پرداخت حقوق کارکنان قراردادی غیررسمی که به ناچار برای جبران کمبود نیرو بکار گرفته شده‌اند، می‌شود.
وی گفت: برای رسیدن به حد استاندارد نیاز به تامین نیرو برای ۴۷۰ پست خالی در دانشکده علوم پزشکی داریم و این در حالی است که هر سال تعدادی از نیروهای شاغل بازنشسته و می‌شوند و مجوز جذب نیروی رسمی صادر نمی‌شود.
او بیان کرد: در حالی که ۷۰ درصد از بوجه سالانه این دانشکده صرف پرداخت حقوق کارکنان قراردادی می‌شود، بلحاظ کاهش درآمد و مشکل اعتباری حقوق ۱۵ ماهه پزشکان و کادر درمانی پرداخت نشده است.
رحیمی همچنین با اشاره به این که کرونا سلامت مردم را تهدید کرده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از شهروندان خلخالی جان باختند که مشکوک به کرونا بودند و جواب آزمایش کرونای آنها هنوز بصورت قطعی مشخص نشده، افزود: در حال حاضر سه بیمار کرونایی در بیمارستان خلخال بستری هستند و ۱۶ نفر دیگر نیز در خانه‌های خود قرنطینه خانگی قرار دارند.
 وی گفت: در ۲ هفته اخیر جواب ۴۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در خلخال مثبت بوده و با ادامه بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی روند ابتلا در حال افزایش است.
وی تشریح کرد: عامل اصلی گسترش این بیماری در خلخال طی هفته‌های اخیر برگزاری مراسمی بوده که در فضای بسته و مستقف و با حضور تعداد زیادی از افراد برگزار شده است.
وی افزود: سواد سلامت در خلخال مطلوب ولی عوامل مختلفی از جمله تعطیلات تابستان ،ورود گردشگران،برگزاری مراسم عروسی و ختم ،خسته شدن مردم از رعایت مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی ،عادی‌انگاری و تغییر رفتار ویروس کرونا موجب افزایش موارد مشکوک به این بیماری در این منطقه شده است.
وی از مردم خواست نسبت به رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی جدیت نشان داده و از برگزاری مراسم پرخطر پرهیز کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا