اخبار

امام‌جمعه زنجان: اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا کمرنگ شده است

امام‌جمعه زنجان: اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا کمرنگ شده استحجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت ویروس کرونا در استان با اشاره به وضعیت کنونی این بیماری در استان افزود: موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا استفاده از ماسک و ضدعفونی محیط را شامل می شود که در این میان صاحبان کسب و کارهای بازگشایی شده بر رعایت توصیه های بهداشتی متعهد شده اند.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کرونایی و بازگشایی مساجد فقط یک چهارم جمعیت برای شرکت در نمازهای جماعت حضور می یابند درحالیکه در فضاهای باز همانند امامزاده سیدابراهیم(ع) زنجان، امکان آلودگی وجود ندارد و می توان در این محیط ها نمازهای جماعت را برپا کرد.
امام جمعه زنجان با انتقاد از نبود نظارتهای کافی در استان گفت: گزارشهای دریافتی نشان می دهد که ازدحام، ترافیک و تراکم جمعیت در مکانهای عمومی بالا است و با توجه به افزایش شمار مبتلایان نظارتها باید بیش از گذشته نمود داشته باشد که متاسفانه در حد صفر است.
وی اظهار داشت: برگزاری مراسم های زیر زمینی به ویژه در منازل نگرانی هایی را موجب شده چرا که وجود یک فرد آلوده می تواند شمار زیادی از افراد دیگر را مبتلا کند.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد:  فعالیت قهوه خانه ها و بخشی از قلیانسراها در شهر زنجان به دلیل محدودیت فضاها و تجمع افراد وضعیتی ناخوشایندی را ترسیم کرده و از طرفی ترددها نیز بیانگر آن است که تعدادی بسیار کم، از اقلام حفاظتی پیشگیری از کرونا استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: قرار نیست معجزه ای در ارتباط با بیماری کرونا رخ دهد و بنابراین برای غلبه بر این بیماری همکاری شهروندان، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مستمر و نظارت های جدی امری مهم به نظر می‌رسد.
امام جمعه زنجان با اشاره به وضعیت دفن اموات کرونایی نیز گفت: پیش از این اموات در یک قطعه در کنار هم دفن می شدند که با کارهای انجام گرفته این کار در چهار قطعه انجام می شود و از طرفی برگزاری نماز میت در غسالخانه هم آلودگی‌هایی به همراه دارد.  
وی اظهار داشت: بر این اساس برگزاری شب هفتم درگذشتگان با فاصله گذاری اجتماعی، درمدت نیم ساعت، با نظارت های مستمر و تعهد کتبی اشکالی ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه : با توجه به اعلام دانشمندان چند سالی باید با بیماری کرونا همزیستی داشت و بر این مبنا باید سبک زندگی و رفتارهایمان، در برابر با این وضعیت یابد.
امام جمعه زنجان با تقدیر از مدافعان سلامت کشور و این استان ادامه داد: کادر درمانی بیش از چهار ماه در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی بوده و به تدریج در حال فرسودگی هستند که در این ارتباط باید آمارهای واقعی در خصوص وضعیت کرونا و تکمیل ظرفیت بخش های آی سی یو در بیمارستان به مردم بازگو شود تا حساسیت های خود را افزایش داده و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت تخت های آی سی یو و اعلام وضعیت قرمز در این شهر و دیگر مناطق استان، آگاه بخشی و اطلاع رسانی از وضعیت بیماری کرونا در این استان مضاعف تر شود.
حجت الاسلام خاتمی افزایش حساسیت عموم نسبت به بیماری کرونا را خواستار شد و گفت: این بیماری ترس و اضطراب چندانی ندارد بلکه با پذیرش این واقعیت مبنی بر همزیستی با این بیماری باید نکات بهداشتی را رعایت کرد و دستگاه‌های نظارتی شبانه روزی پای کار باشند.
وی خاطرنشان کرد: برخی رسانه های گروهی به دنبال زخم می گردند تا با استفاده آن، در جامعه التهاب ایجاد کنند.                                                                                                                                                                                                                  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا