اخبار

شعبه ویژه کودک و نوجوان در دادگستری همدان راه‌اندازی شد

شعبه ویژه کودک و نوجوان در دادگستری همدان راه‌اندازی شدمحمدرضا عدالتخواه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: پیشتر شعبه ویژه کودک و نوجوان در دادگستری همدان وجود نداشت که با پیگیری های صورت گرفته امسال با تشکیل این شعبه موافقت و در نهایت راه اندازی شد.

وی با تاکید بر اینکه باید از حقوق کودکان و نوجوانان حمایت کرد افزود: درصدد ایجاد مجمتع ویژه کودک و نوجوان در دادگستری همدان با حضور چند روانشناس، مشاور و قاضی تربیت شده در خصوص مسائل کودکان هستیم.

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اتفاق مبارکی بود و تنها در یک بند آن از فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال به عنوان جرم یاد شده است.

عدالتخواه فعالیت های اخیر دستگاه قضایی همدان را دارای پیوست فرهنگی دانست بیان کرد: در ۱۰ ماه گذشته با تلاش شبانه روزی دستگاه قضایی این استان ۵۴۱ زندانی مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شدند.

وی اضافه کرد: نحوه آزادی این زندانیان نیز با پیوست فرهنگی همراه بود تا جایی که آنها در برنامه ای با عنوان «بازگشت به زندگی» در گلزار شهدا حضور یافتند و با قرائت میثاق نامه ای، ورود مجدد به زندگی خود را با نام و یاد شهدا آغاز کردند.

رییس کل دادگستری استان همدان افزود: در راستای فعالیت های فرهنگی نام ساختمان سابق دادگستری این استان به سردار شهید همدانی، ساختمان جدید به نام شهید سلیمانی، ساختمان‌های دادگاه های انقلاب به نام شهید میرزا محمد سلگی و ساختمان دادسرا به شهید محمد بروجردی تغییر یافت.

عدالتخواه تشکیل ستاد تألیف قلوب و صدور ۴۵۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس با رویکرد حبس زدایی را زمینه ساز کسب عنوان نخست استان همدان در خصوص صلح و ساز در کشور برشمرد.

وی گفت: افزایش تعداد دادگاه های تجدیدنظر از ۱۱ به ۱۷ شعبه و دادگاه های حقوقی از ۱۰ به ۱۴ شعبه هم سبب شد تا رسیدگی به پرونده‌های مختلف سریعتر و با کیفیت تر انجام شود.

رییس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه تولید کننده مواد غذایی همچون تولید کننده موشک های دفاعی باید جایگاه مهمی داشته باشد، افزود: بنابراین برای رفع اختلاف های مرتبط با مسائل اقتصادی، ایجاد مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی در همدان در دستور کار است.

عدالتخواه اظهار کرد: سلامت محور بودن در شوراهای اسلامی شهر یک شرط مهم برای تداوم خدمت رسانی به مردم است که در همدان این مسئله به دلیل وجود نیروهای ارزشی و اصیل حفظ شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا