اخبار

قزاق‌ها و ازبک‌ها، مشتریان جدید تراکتور‌های ایرانی

تراکتور‌های تولیدی کارخانه تاجیران تراکتورسازی ایران در نمایشگاه تولیدکنندگان کشور‌های آسیای میانه که به میزبانی تاجیکستان برگزار شد توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

به گزارش باش خبر،  تراکتورهای ایرانی در میان انواع تراکتور‌های کلاس آلمانی، کره جنوبی، دون فنگ #چین و حتی جان دییر #آمریکا و بسیاری تولید کنندگان دیگر نظر روسای جمهور کشور‌ها این منطقه و بازدیدکنندگان را جلب کرد.

مدیرعامل شرکت تاجیران گروه صنعتی #تراکتور_سازی ایران گفت: این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه تولیدکنندگان کشور‌های آسیای میانه برگزار شد و کشور‌های #تاجیکستان، #قزاقستان، #ازبکستان، ترکمنستان، #قرقیزستان و #آذربایجان به صورت مهمان ویژه در آن حضور داشتند که تاجیران به عنوان یک تولید کننده ایرانی در تاجیکستان از طرف این کشور در نمایشگاه تولید کنندگان کشور‌های آسیای میانه شرکت کرد.
صمد تقی پور افزود: تاجیران به عنوان مجموعه‌ای از شرکت‌های اقماری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران انواع تراکتور، بکهولودر و ادوات کشاورزی تولیدی این گروه را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشت.
وی با اشاره به جایگاه تراکتور‌های تولیدی ایران در کشور تاجیکستان اظهار کرد: مسئولان دولت تاجیکستان به ویژه رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور از تاجیران و تراکتورسازی ایران بخاطر نمایش توانمندی‌های مشترک کشور تاجیکستان و ایران در این نمایشگاه خرسند شدند و آن را مایه مباهات عنوان کرده و از فعالیت‌های تراکتورسازی در تاجیکستان قدردانی کردند.
تقی پور از درخواست وزرای صنایع و کشاورزی تاجیکستان برای تامین ماشین آلات بخش کشاورزی، صنایع و سایر حوزه‌ها خبر داد و تصریح کرد: مشتری ۹۸ درصد تولیدات تاجیران بخش خصوصی است که مشتری پایدارتری نسبت به سایر بازار‌ها در تاجیکستان محسوب می‌شوند و به دلیل کمیت و کیفیت عالی تولیدات تراکتورسازی ایران اخیرا بخش دولتی و حتی شخص وزیر صنایع نیز برای استفاده از تولیدات تاجیران تاکید دارند که با پیوستن این حوزه به جمع متقاضیان تراکتور‌های ایرانی پازل مشتریان این محصولات در تاجیکستان تکمیل خواهد شد.
این فعال حوزه صنعت ایران رایزنی و ابراز تمایل نمایندگان کشور‌های قزاقستان و ازبکستان در حاشیه این نمایشگاه برای استفاده از تراکتور‌های ایرانی را نیز مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با نهایی شدن مذاکرات در قالب گروه صنعتی تراکتورسازی ایران شاهد آغاز همکاری مشترک ایران با قزاقستان و ازبکستان در بخش اداوت و ماشین آلات کشاورزی خواهیم بود.
وی رقبای ایران را در بخش ماشین آلات کشاورزی در تاجیکستان کشور‌های بلاروس، ترکیه، چین، ازبکستان، هندوستان و پاکستان عنوان کرد.
تقی پور گفت: تا به امروز نزدیک به ۳۰۰ دستگاه انواع تراکتور تولیدی تراکتورسازی ایران به ارزش ۲ میلیون دلار در بازار تاجیکستان عرضه شده که حکایت از رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
در نمایشگاه تولیدکنندگان کشور‌های آسیای میانه، تمامی کشور‌های این حوزه انواع تراکتور‌های کلاس آلمان، یوتو چین، بلاروس، کره جنوبی، دون فنگ چین، لوول چین و جان دبیر آمریکا را به معرض نمایش گذاشتند./صدا و سیما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا