اخبار

اعمال محدودیت‌های کرونایی برای نماز جمعه همدان

اعمال محدودیت‌های کرونایی برای نماز جمعه همدانحجت الاسلام سید صادق حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنابیان کرد: پیش از برگزاری آیین نماز جمعه این هفته، محل های برگزاری این آیین معنوی توسط تیم هایی از دانشگاه علوم پزشکی همدان ضدعفونی می شود.
وی افزود: تیم های کنترلی حاضر در ورودی نماز جمعه، از ورود کودکان و خردسالان به محل برپایی نماز جمعه جلوگیری کرده بنایراین از خانواده های درخواست می شود برای شرکت در این آیین از آوردن کودکان خردسال پرهیز کنند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان ادامه داد: از افراد سالمند و مُسن و کسانی که بیماری زمینه ای دارند نیز درخواست می شود تا زمان سفید شدن شرایط در استان در آیین نماز جمعه شرکت نکنند.
حجت الاسلام حسینی گفت: همچنین افرادی که قصد حضور در آیین نماز جمعه را دارند باید ضمن پرهیز از اجتماع در یک محل و استفاده از ماسک و دستکش، اقدام به گرفتن وضو در منزل، آوردن سجاده و مهر شخصی از منزل و رعایت فاصله اجتماعی کنند.
وی با بیان اینکه سخنرانی پیش از خطبه در هیچیک از آیین های عبادی سیاسی نماز جمعه استان صورت نمی گیرد گفت: زمان سخنرانی ائمه جمعه نیز به کمتر از ۳۰ دقیقه رسیده و آنها در سخنرانی خود به بیان اهمیت رعایت نکات و توصیه های بهداشتی نیز می پردازند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان یادآوری کرد: تیرماه سال ۶۱ با وجود بمباران ورزشگاه قدس محل برگزاری نماز جمعه شهر همدان این آیین مذهبی تعطیل نشده و در محل مسجد «جامع»
 از سر گرفته شد اما به علت شیوع کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم این آیین عبادی سیاسی تعطیل شد.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تعطیلی آیین نماز جمعه به معنای توجه دین مبین اسلام به سلامت افراد است بنابراین شهروندان نیز باید توصیه های کادر بهداشت و درمان را برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوه بیماری جدی بگیرند.
وی اظهار داشت: جمعه این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در  ۲۰ نقطه استان همدان اقامه شده و در شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان به علت وضعیت اضطراری شیوع کرونا، اقامه نمی شود.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا چهارم تیر امسال ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.
نماز جمعه در شهر همدان از اسفندماه  سال گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شد و در هفته‌ گذشته در شهرهایی که وضعیت سفید داشتند برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا