اخبار

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی ۱۵ هزار تومان تعیین شد

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی ۱۵ هزار تومان تعیین شدعلیرضا محمودی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ در سطح عرضه بیش از ۴۰ تُن مرغ منجمد با قیمت مصوب تنظیم بازار از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای این استان در حال توزیع است.
وی بیان کرد: مرغ منجمد به اندازه کافی برای تأمین نیاز مردم آذربایجان‌غربی در انبارهای پشتیبانی امور دام ذخیره سازی شده و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت:  همچنین در خصوص تأمین گوشت مرغ در استان مشکلی وجود ندارد و جوجه‌ریزی خوبی انجام شده است.
محمودی اظهار داشت: توزیع مرغ منجمد تا عادی شدن قیمت مرغ در سطح عرضه ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: قیمت مصوب گوشت مرغ منجمد ۱۳ هزار و ۵۰۰  تومان است و فروش خارج از قیمت مصوب گران‌فروشی محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده توزیع خارج از شبکه کالاهای اساسی و یا توزیع با قیمت بالاتر از قیمت مصوب دولتی همچنین کم فروشی، گران‌فروشی، احتکار و هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن وتجارت در سراسر استان در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.
رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت، معدن و تعزیرات حکومتی است؛ چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد.
۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد در بخش تولید، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیع، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدمات و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدمات فنی فعالیت می‌کنند، این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا