اخبار

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از یک واحد تولیدی در قزوین بازدید کرد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از یک واحد تولیدی در قزوین بازدید کردفاز اول این شرکت در سال ۸۸ به بهره برداری رسیده و هم اینک در زمینه تولید انواع نخ‌، الیاف پلی استر، پارچه گردبافی، انواع رنگرزی پوشاک، ورق کارتن چندلایه و… فعالیت دارد.
این واحد تولیدی با ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت، ظرفیت اسمی تولید ۳۸ هزار و ۸۵۰ دستگاه برای ۴۸۶ نفر اشتغالزایی کرده است.
فاز دوم این واحد تولیدی که طرح توسعه آن در حال اجرا است به زودی به بهره برداری رسیده و به ظرفیت تولید کارخانه افزوده می‌شود.
محصولات تولیدی این کارخانجات به عنوان محصولات بالادستی واحدهای تولید کننده انواع فرش ماشینی، پتو، پرده، پارچه‌های گردبافت، تخت بافت، پوشاک آنتی باکتریال ورزشی و پارچه‌های ظریف به ویژه چادر مشکی استفاده می‌شود.
مدیرعامل این شرکت در این بازدید گفت: برای اولین بار نخ ابریشم مصنوعی کشور در این شرکت تولید شد و زنجیره اول این شرکت در ابریشم مصنوعی و زنجیره‌های بعدی در بخش‌های دیگر راه اندازی شد.
حسین فلک فرسایی افزود: هشت زنجیره باید در این کارخانه راه اندازی شود که تاکنون پنج زنجیره احداث شده است.
وی گفت: هنوز راه صادرات برای محصولات کارخانه ما باز نشده است ولی به آذربایجان، ترکیه، عربستان و … صادارت داشتیم که بعد از کرونا تعطیل شد.
افتتاح ۲ واحد در شهرک صنعتی کاسپین، حضور در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به قزوین است.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا