اخبار

اعطای تسهیلات بانکی ۸۰ میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی بوکان

اعطای تسهیلات بانکی ۸۰ میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی بوکانغلامرضا بابایی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با فعالان اقتصادی، صنعتی و معدنی بوکان در گفت و گو با خبرنگاران عمده مشکل واحدهای صنعتی در این شهرستان را مشکلات مالی عنوان کرد و افزود: با همراهی بانک‌های عامل، این مقدار تسهیلات بانکی در اختیار تعدادی از واحدهای صنعتی این شهرستان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۵ واحد صنعتی در بوکان وجود دارد که برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده و با تکمیل طرح‌های در دست اجرا و توسعه واحدهای فعال زمینه اشتغال در این شهرستان افزایش خواهد یافت.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزایش ظرفیت تولید داخلی و ایجاد جهش در تولید را تنها راه حل مشکلات دانست و اضافه کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و فشار اقتصادی که بر کشور وجود دارد، امروز تنها راهکار حل این مشکلات و سامان دادن به  اوضاع کنونی اقتصاد، رونق تولید داخلی است.
بابایی با بیان اینکه ما می‌توانیم در عرصه‌های مختلف صادرکننده باشیم و تنها راه آن افزایش تولید داخلی است، افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جدید که از سوی ایشان به نام “جهش تولید” نامگذاری شده، این سازمان نیز  رسیدن به افزایش ظرفیت تولید داخل و ایجاد جهش در تولید را از اهداف مهم خود قرار داده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به همراه معاون امور صنایع این سازمان طی سفر یک‌روزه به شهرستان بوکان ضمن شرکت در کمیته فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان مشکلات موجود در حوزه صنعت این شهرستان را نیز مورد بررسی قرار داد.
در آذربایجان‌غربی هزار ۹۷۰ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۶ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال در سطح این  استان اجرا شده است که زمینه اشتغال ۵۴ هزار و ۴۵۳ نفر را در پی داشته است.
 آذربایجان‌غربی به دلیل مرز مشترک با سه کشور دارای پتانسیل خاصی برای تجارت جهانی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا