اخبار

برق مورد نیاز واحدهای صنعتی استان اردبیل تامین می‌شود

برق مورد نیاز واحدهای صنعتی استان اردبیل تامین می‌شودعبدالصاحب ارجمند روز چهارشنبه در بازدید از واحدهای صنعتی اردبیل افزود: تامین زیرساخت‌های مود نیاز از جمله برق واحدهای تولیدی و صنعتی از اولویت های دستگاه‌های متولی است.
وی با بیان اینکه استان اردبیل در سال‌های اخیر توسعه خوبی در حوزه تولید و صنعت داشته است، اظهار داشت: باتوجه به قابلیت‌های این استان هنوز آنطور که باید و شاید اردبیل منطقه صنعتی محسوب نمی‌شود.
وی بیان کرد: وزارت نیرو آمادگی دارد  در زمان‌بندی مشخص و معین نسبت به تامین و توسعه زیرساخت‌های برق در استان اردبیل اقدام کند چرا که موظف به اجرای تعهدات است.
وی با بیان اینکه  صنعت برق حیاتی‌ترین و یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها است، اضافه کرد: این صنعت مجموعه عظیمی از نیروگاه‌های برق، شرکت‌های برق منطقه‌ای، انتقال ، شرکت‌های توزیع برق، مشاوران و پیمانکاران را شامل می‌شود.
مدیرکل دفتر راهبردی و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو ادامه داد: اختلال در روند کار هر یک از این بخش‌ها موجب اختلال در سایر بخش‌ها می شود.
ارجمند گفت: هم اکنون چالش‌ها و مشکلات بزرگی در صنعت برق کشور وجود دارد که نوسانات قیمت تجهیزات و کمبود منابع و هزینه‌بر بودن تولید و انتقال برق از جمله آنها است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان هم گفت: مطالعه طرح انتقال و تامین برق مورد نیاز شهرک های صنعتی دولتی و خصوصی استان اردبیل به پایان رسیده است.
افشین روشن میلانی افزود: تلاش می شود توسعه زیرساخت‌های انتقال و تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل بر اساس توافق بعمل آمده بین سرمایه‌گذار، وزارت نیرو و استانداری تسریع یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل هم در این بازدید گفت:  ۲.۵ برابر نیاز و مصرف استان برق در اردبیل تولید می شود.
حسین قدیمی افزود: حدود ۲۴ درصد برق مصرفی در استان اردبیل در بخش صنعت بوده در حالی‌که میانگین برق مصرفی در بخش صنعت در کشور ۴۰ درصد است.
وی اظهار داشت: این امر بیانگر این است که اردبیل با صنعتی شدن فاصله دارد و همه باید تلاش کنند تا سهم بخش تولید و صنعت از برق تولیدی افزایش یافته و در نهایت ضمن ایجاد ارزش ‌افزوده و ثروت باعث اشتغال‌زایی شود.
وی با اشاره به اینکه رشد مصرف برق در ایران سالانه هفت درصد است، بیان کرد: این رقم در استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری و ۶ درصد می‌باشد.
اوبا بیان اینکه میانگین تلفات انرژی در کشور زیر ۱۰ درصد و در استان اردبیل ۱۲/۵ درصد است، اضافه کرد: کم بودن تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی و گستردگی طول شبکه توزیع و پراکندگی و بیشتر بودن روستاها از جمله علل تلفات انرژی می‌باشد.
وی ادامه داد: امیدواریم با توسعه زیرساخت ها و تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در آمد شرکت افزایش و تلفات انرژی در استان کاهش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا