اخبار

آنالیز صفر تا صد فوتبال با هوش مصنوعی!

تحلیل‌گر آنلاین بازی‌های ملی و بین‌المللی فوتبال معتقد است با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به صورت زنده به آنالیز بازی‌های فوتبال پرداخت.

این روزها تکنولوژی در همه زمینه‌ها کار را در دست گرفته و کار را برای انسان راحت‌تر از قبل کرده است. به تازگی با روی کار آمدن #هوش‌_مصنوعی این موضوع فراتر هم رفته و گاهاً شاهد برخی موارد هستیم که باور آن شاید برای خیلی از ما سخت باشد.

#فوتبال هم به عنوان یکی از پدیده‌های مورد علاقه و محبوب از تاثیرات تکنولوژی‌های روز جدا نمانده و همه ساله شاهد ورود علم روز به جزئی‌ترین موارد فوتبالی هستیم. اتفاقی که این بار با هوش مصنوعی افتاده و یک #ایرانی توانسته در طرحی که در این زمینه به فیفا بفرستد، مقام سوم را کسب کند.

محمود حاجی استاد نورانی با #تحصیلات عالیه در رشته #کامپیوتر و #آی‌تی‌ که متولد تبریز است، پس از کسب این عنوان درخور علاقه‌مند است کار خود را در شهر خودی آغاز کند. به همین جهت وی صحبت‌هایی را هم با هیات فوتبال استان داشته تا مقدمات استفاده از طرح خود را برای #فوتبال استارت زده باشد.

حاجی استاد نورانی معتقد است با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به صورت صد درصد و با درصد خطایی بسیار ناچیز بازی‌ها را به صورت زنده تحلیل کرده و در اختیار #سرمربی قرار داد. وی حتی پا را فراتر گذاشته و مدعی است حالات روحی و روانی بازیکنان نیز قابل تحلیل است و قبل شروع مسابقه می‌توان بهترین ترکیب ممکن باتوجه به سبک تیم رقیب را انتخاب کرد.

این #تحلیل‌گر_تبریزی می‌گوید در آینده طرح خود را می‌خواهد برای سایر رشته‌ها هم امتحان کند ولی اولویت اول وی فوتبال است. وی حتی اعلام کرد که یک بار دقایقی از بازی فصل گذشته بازی تراکتور و ‌پیکان را آنالیز کرده و در اختیار باشگاه قرار داده ولی نتوانسته با تراکتوری‌ها برای همکاری توافق کند.

البته اجرای این موضوع طبق گفته نورانی نیاز به دوربین‌های مجهز دارد و باید دید باتوجه به ساختار فوتبال ایران آیا این طرح خواهد توانست جای خود را پیدا کند و در صورت تحقق به چه میزان قابل اتکا می‌باشد؟!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا