اخبار

۹۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شاغل هستند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: بالای ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگا‌های فنی و حرفه‌ای صاحب شغل می‌شوند و اگر احساس کنیم رشته‌ای بازار کار خود را از دست داده، آن را با رشته جدیدی جایگزین می‌کنیم.

ابراهیم احمدی عصر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت و سابقه دانشگاه فنی و حرفه.ای در کشور اظهار داشت: این #دانشگاه پس از دارالفنون به عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزشی در حوزه #علم و #مهارت از ۱۳۴۴ با نام انستیتوی #تکنولوژی شروع به‌کار کرده و بیشتر تولید فناوری و #مهارت.آموزی و #تربیت_تکنسین‌های مورد نیاز بازار کار را پیگیری می‌کند و وظیفه #دانشگاه از این لحاظ و با توجه به جایگاه کهن شهر تبریز در حوزه #مهارت و صنعت خطیر است.

تحصیل ۱۸۰ هزار دانشجو ۱۸۱ دانشکده فنی در کشور

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان قدیمی.ترین دانشگاه حوزه #مهارت و تربیت تکنسین و نیروی متخصص صنایع در حال حاضر ۱۸۰ هزار دانشجو با ۳۱ واحد استانی و ۱۸۱# دانشکده در سطح کشور دارد و با این که از نظر بودجه در قیاس با سرانه دانشجویی نسبت به سایر دانشگاه‌ها بسیار پایین است اما خروجی این دانشگاه کارگاهی در تربیت #دانشجویان ماهر بسیار قابل توجه است.

اشتغال ۹۰ درصد ÷فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خاطرنشان کرد: توسعه متوازن این دانشگاه نیازمند حمایت جدی مسؤولان حوزه آموزش است، چرا که دانشگاه فنی و حرفه‌ای نماد دانشگاه‌های نسل چهار و کارگاهی در کشور است و تنها ۳۰درصد واحدهای آن نظری و مابقی کارگاهی است تا دانشجویان به صورت عملی مهارت‌آموزی کنند و در نتیجه همین رویکرد حتی ضریب اشتغال برخی رشته‌ها ۱۰۰ درصد است.

وی در خصوص رصد میزان اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز گفت: در این خصوص ۲ مدل داریم که یکی خوداظهاری دانشجویان است و دیگری پیگیری از سوی دانشگاه است و بر اساس این ارزیابی‌ها می‌توان گفت که بالای ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان صاحب شغل می‌شوند و اگر احساس کنیم رشته‌ای بازار کار خود را از دست داده، آنرا با رشته جدیدی جایگزین می.کنیم.

تحصیل ۸ هزار #دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

احمدی بیان داشت: در مجموع هشت هزار دانشجو در چهار گروه آموزشی علوم انسانی، عمران و معماری، مکانیک و علوم برق در استان داریم که با توجه به اقبال قابل توجه از رشته‌های ارائه شده، نیازمند توسعه جدی امکانات و فضای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا