اخبار

بارش‌های رگباری و تگرگ آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با گذر امواج تراز میانی جو، رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ در سه روز آینده استان را فرا می‌گیرد.

محمد امیدفر»، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت این سامانه بارشی موجب #ابرناکی، وزش #باد گاهی به نسبت شدید، در برخی نواحی به ویژه نیمه شمالی و شرقی استان رگبار #باران و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه ناپایداری ها تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش ها احتمال #آبگرفتگی معابر عمومی، #طغیان_رودخانه های فصلی و #مسیل ها دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل #هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه طی مدت فعالیت این سامانه دمای هوای #استان به صورت نسبی کاهش می یابد، گفت: از روز دوشنبه جوی پایدار در استان حاکم و دمای هوا دوباره به صورت نسبی افزایش می یابد.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به بارش #تگرگ در نواحی مستعد، احتمال بروز خسارت به باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه های کارشناسان #جهادکشاورزی توجه کنند.

وی یادآور شد: وزش باد به نسبت شدید نیز موجب سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک می شود بنابراین محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا