شهر و شورا -1

مهار آتش در ۶ هکتار از اراضی مرتعی اهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهر از مهار آتش در ۶ هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهر از مهار آتش در ۶ هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان خبر داد.

علی خانزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: طی گزارشی مبنی بر #آتش_سوزی در مراتع #ییلاقی ارتفاعات گچی قران شهرستان اهر طی عصر و شب یکشنبه بلافاصله یگان امدادی منابع طبیعی به همراه محیط بانان اداره حفاظت #محیط_زیست، ادارات ذیربط و اهالی منطقه این شهرستان در محل حاضر و از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۳:۳۰ آتش مهار و از گسترش آن به مناطق دیگر جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه میزان #خسارت و علت اصلی آتش سوزی در ارتفاعات گچی قران #اهر در دست بررسی است افزود: متاسفانه طبق اظهارات برخی از اهالی، علت آتش سوزی عامل انسانی گزارش شده است.

خانزاده بیشترین خسارت وارد شده به مراتع را در روستای کردلر عنوان کرد و از همشهریان و گردشگران خواست در ساعات بحرانی روز(۱۲ تا ۱۸) که احتمال آتش سوزی بسیار زیاد می باشد از انداختن ته سیگار و کبریت نیمه افروخته، ظروف شیشه ای و پلاستیکی و سایر اشیاء که به صورت ذره بین عمل کند در مراتع، جنگل ها و… خودداری کنند.

وی همچنین از #گردشگرانی که برای گردش در مناطق جنگلی و مرتعی شهرستان اهر حضور پیدا می کنند و اقدام به روشن کردن آتش می کنند نیز خواست موقع ترک محل حتماً از خاموش شدن آتش اطمینان پیدا کنند چون کوچکترین جرقه یا #آتش زیر خاکستر با وزش باد باعث حادثه ای دلخراش خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهر با اشاره به قوانین سخت مربوط به مجازات افرادی که بخواهند به صورت عمدی اقدام به آتش زدن مراتع و جنگل ها کنند، از همشهریان خواست در صورت هرگونه آتش سوزی و اقدام غیر قانونی بلافاصله با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگلی تماس بگیرند تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی شود.

وی همچنین به قوانین و تبصره های مربوط به همکاری و همراهی سایر ادارات و نهادها با منابع طبیعی و آبخیزداری در مواقع بحرانی اشاره کرد و ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی ادارات و نهاد ها با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهر در مهار آتش سوزی در نقاط مختلف این شهرستان گفت: انتظار داریم در مواقع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها همه ادارات، نهادها و اهالی مناطق حادثه دیده در مهار آتش همکاری تنگاتنگی با ما داشته باشند.

خانزاده گفت: همچنین روز گذشته در روستاهای انجرد، کوسالار، آللی و یوزبند شاهد آتش سوزی در چند هکتار از اراضی مرتعی این روستاها بودیم که بلافاصله با حضور همکاران اداره منابع طبیعی و همراهی اداره حفاظت محیط زیست و اهالی روستاها آتش سوزی ها مهار شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا