اخبار

ماینرها مهمان ناخوانده خانه‌ها

ماینرها یا همان تجهیزات استخراج رمزارزها حالا دیگر کم‌کم به یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در سبد اقتصاد خانواده‌ها تبدیل شده و برای اقتصاد کشور دردساز شده است.

مرغداری‌ها، واحدهای صنعتی و سوله‌های نیمه‌تعطیل و حالا شهرک‌های صنعتی و خانه‌ها! ماینرها یا همان تجهیزات استخراج رمزارزها حالا دیگر کم‌کم به یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در سبد اقتصاد خانواده‌ها تبدیل شده و حجم تبلیغات و دادوستد تجهیزات استخراج رمزارزها در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به‌قدری داغ شده که در بین اعضای یک خانواده بحث درباره سود بالای این مهمان جدید خانه‌ها گل انداخته است.
#رمز_گران و #برق ارزان

با بالارفتن قیمت #رمزارزها در دنیا و پایین بودن قیمت برق در ایران، سرمایه‌گذاری در زمینه استخراج رمزارزهای دیجیتال طی سال‌های اخیر شدت گرفته و در حالی تجهیزات استخراج در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های #اینترنتی به‌راحتی خرید و فروش می‌شود که هیچ‌کس درباره مسیر واردات این تجهیزات و افراد پشت‌پرده آن خبر ندارد؛ تا جایی که برخی #تحلیلگران ازاین میزان شدت برای واردات تجهیزات #استخراج_رمزارزها به عنوان شبیخون به صنعت #برق ایران یاد می‌کنند که دستبرد پنهان به برق دیگران و همسایگان نخستین عارضه این وضعیت است.

کشف 15 هزار دستگاه #رمز ارز در #آذربایجان_شرقی

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز تولید رمز ارز در برخی از کشورها صرفه اقتصادی است، گفت: در استان آذربایجان‌شرقی بیش از ۱۵ هزار دستگاه ماینر در طی ۴ سال کشف شده و در این مدت شرکت توزیع برق تبریز تعداد ۱۰ هزار دستگاه کشف و ضبط کردند و در سطح شهر تبریز یک مشترک مجوز تولید رمزارز دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات برق کشور، وجود ماینرهاست، بیان داشت: به دلیل ارزان بودن انرژی در کشور، تولیدکننده رمزارز را مشتاق به استفاده از این موضوع می‌کنند.

حسامی ادامه داد: تولید رمز ارز در برخی از کشورها #صرفه_اقتصادی است؛ در استان آذربایجان‌شرقی بیش از ۱۵ هزار دستگاه ماینر در طی ۴ سال کشف شده است، شرکت توزیع برق تبریز تعداد ۱۰ هزار دستگاه در طی ۴ سال کشف و ضبط کردند و در سطح شهر تبریز یک مشترک مجوز تولید رمزارز دارد که این مشترک هم در ماه‌های گرم سال مجوز استفاده ندارد.

وی اضافه کرد: کسی می‌تواند رمز ارز تولید کند که انرژی پاک تولید کند وگرنه هیچ مجوز دیگری صادر نمی‌شود اما متاسفانه شاهد شیوع استفاده از این تجهیزات در خانه‌های مسکونی هستیم و تکنولوژی‌های ماینرهای جدید میزان مصرف را کاهش داده است از این‌رو امکان تشخیص را هم سخت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا