اخبار

۵ استراتژی وزارت صمت برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی

سازمان توسعـه و نوسـازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در راستای توسعه فعالیت های اکتشافی متمرکز بر تامین خوراک صنایع معدنی و رشد تولید؛ پنج استراتژی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

کشف منابع معدنی متنوع جدید برای توسعه بخش معدن و افزایش سهم آن در تولید ناخالص ملی با اکتشاف در پهنه ها و همکاری با سازمان #زمین_شناسی و ” فراهم ساختن بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با تهیه #مستندات اکتشافی مطابق با استانداردهای جهانی در سیستم GIS از جمله این #استراتژی ها به شمار می رود.

همچنین “سرمایه گذاری #اکتشافی در مناطق کم برخوردار و دارای پتانسیل معدنی برای هدایت منابع ، ایجاد توسعه ، #اشتغال زایی و تامین امنیت در آن مناطق” و “ایجاد #اقتصاد چند محصولی و گام برداشتن در مسیر توسعه پایدار و تبدیل معدن به عنوان یکی از محورهای مهم اقتصاد #کشور” از دیگر #استراتژی های توسعه ای ایمیدرو در راستای اجرای برنامه های بخش اکتشاف است.

از سوی دیگر کشف فلزات #استراتژیک و تامین خوراک مورد نیاز صنایع کشور برنامه ریزی است که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) در فهرست برنامه های اکشتافی خود قرار داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا