اخبار

هشدار خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع آذربایجان‌شرقی

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش دما در اوایل هفته آینده، گفت: احتمال آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در این استان دور از انتظار نیست.

محمد امیدفر»، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دستگاه های متولی باید در این خصوص آمادگی لازم داشته و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند، افزود: احتمال بروز خسارت ناشی از تنش دمایی به بخش های کشاورزی، دامداری و پرورش #زنبور_عسل در استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: =مسافران و #گردشگران در صورت روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع استان، از خاموش شدن کامل آن پیش از ترک محل اطمینان حاصل کرده و از حضور در فضاهای باز به ویژه در ساعات اوج گرما خودداری کنند.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل #هواشناسی #آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که طی امروز و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان، جوی #ناپایدار حاکم می شود.

امیدفر، ادامه داد: گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب موجب افزایش ابر، وزش #باد گاهی تا نسبتا شدید و احتمال خیزش یا نفوذ گرد و #خاک می شود.

وی یادآور شد: به علت افزایش سرعت وزش باد در برخی ساعات، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک مانند سرشاخه درختان و بروز خسارت وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه در این خصوص ضروری است.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل #هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در برخی نواحی استان احتمال رگبار باران، غرش آذرخش و بارش تگرگ وجود دارد، گفت: در این نواحی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و برخورد آذرخش دور از انتظار نیست.

هشدار خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع آذربایجان‌شرقی

امیدفر، با بیان اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می شود، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای چاراویماق و هریس با دمای 13 و عجبشیر، بناب و ملکان با دمای ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا