اخبار

کودکان زیر ۱۵ سال بیشترین مبتلایان به وبا/ضرورت شستشوی دست‌ها با آب و صابون

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کودکان زیر ۱۵ سال بیش از سایر گروههای سنی به بیماری وبا مبتلا می شوند و همین مساله باعث شده که بار مراجعه به مراکز درمانی در فصل گرما افزایش یابد.

بابک عشرتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ، افزود: بیماریهای #اسهالی در فصل #گرما افزایش می یابد که میکروب وبا یکی از علل ابتلا به این بیماری‌ها است و عمدتا از طریق مصرف #مواد_غذایی آلوده و #فاسد و آب آشامیدنی ناسالم وارد بدن می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال چهار مورد ابتلا به وبا در کشور ثبت شده است، اظهار داشت: این بیماری ممکن است از طریق تماس با دست آلوده به افراد منتقل شود و #سبزی، #میوه و غذاهای دریایی اگر از آب آلوده صید شوند، می توانند حامل میکروب باشند.

عشرتی تصریح کرد: باید از سلامت #آب آشامیدنی برای پیشگیری از ابتلا به وبا مطمئن شویم و سبزی و میوه‌ها به شیوه بهداشتی سالم‌سازی و شستشو شوند و در تابستان هم ضمن ترجیح استفاده از غذاهای گرم، از خوردن مواد غذایی سرد و آماده خودداری شود.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: رعایت #بهداشت فردی به خصوص شست‌وشوی دستها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده بسیار ضروری است و والدین این مورد را برای #کودکان خود گوشزد کننده تا در فصل #گرما به وبا مبتلا نشوند.

ابلاغ راهنمای کشوری مراقبت و درمان مبتلایان به دانشگاههای علوم پزشکی

مریم مسعودی فر سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای #وزارت_بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این زمینه گفت: با توجه به فصل گرما و شیوع مجدد بیماری وبا راهنمای کشوری مراقبت و درمان بیماران مشکوک مبتلا به وبا به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: نواحی پرجمعیت حاشیه شهر و افرادی که به آب سالم و #فاضلاب بهداشتی دسترسی ندارند، به طور قابل توجهی در معرض خطر وبا قرار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا