اخبار

دامادِ اهری روحانی دچار پیش فعالیِ انتخاباتی

خبر چند سطری روزنامه اصلاح طلب آرمان امروز در مورد داماد اهری رئیس جمهور سابق موجب شد تا ما نیز چند سطری درباره او و سابقه و آینده اش بنویسیم که در ادامه می آید.

روزنامه اصلاح طلب آرمان امروز در شماره امروز خود یعنی نوزدهم تیرماه، چندسطری درباره کامبیز مهدی زاده، داماد رئیس جمهور سابق نوشته است: او که یک بار ردصلاحیت در انتخابات مجلس را تجربه کرده، این روز‌ها حضور پررنگی در فضای مجازی و #رسانه‌ها دارد، ناظران معتقدند فعالیت گسترده او که هر چه به انتخابات مجلس در اسفند ماه نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر می‌شود، نشان از عزم او برای #شرکت دوباره در #انتخابات دارد. #انتصاب_مهدی‌زاده به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی در دولت دوم #روحانی با #واکنش تند افکار عمومی روبه‌رو شد. #انتصابی که دو روز بیشتر طول نکشید

و در نهایت به دستور شخص #روحانی از این سمت برکنار شد. حالا چند سال از آن روز‌ها گذشته است. برخی فعالان سیاسی، حضور مداوم مهدی‌زاده در برخی #رسانه‌ها و واکنش‌های #توییتری او به تحولات روز را بی‌دلیل نمی‌دانند و آن را در راستای تلاش برای حضور در انتخابات پیش‌روی مجلس، تحلیل می‌کنند. برخی هواداران دولت #ابراهیم_رئیسی نیز که پیشتر سعی در نادیده گرفتن تحرکات داماد روحانی را داشتند، این روزها، در پی واکنش برآمده‌اند و به انتقاد‌های او پاسخ می‌دهند.

در کنار مطلب #روزنامه آرمان امروز که بیشتر به یک رپورتاژ خبری شباهت دارد که سعی شده با نقدهای ظریف پوشش داده شود، می توان نکاتی را در مورد مهدی زاده یادآور شد و تحلیل کرد. ارزش خبری این شخص برای ما اهری بودن وی و نام نویسی او از تبریز برای انتخابات #مجلس فعلی بود که رد صلاحیت او را ناکام گذاشت. در سال ۹۸ به همان دلیل عزم حضور در انتخابات حضور او در تبریز بسیار پر رنگ بود، در روزهایی که روحانی در قعر #محبوبیت به سر می برد، مهدی زاده سعی داشت با نام و نشان روحانی و دخترش و البته تیم چینی از برخی دلالان انتخاباتی #اصلاح_طلب از تبریز راهی بهارستان شود اما همان اول راه ناکام شد و به تهران بازگشت تا در کنار پدر زن خود به زیست ابتدایی در سیاست ادامه دهد. عکس او و همسرش(دختر روحانی) نیز که برای ثبت نام در انتخابات به #فرمانداری_تبریز آمده بودند نیز چند روزی سوژه رسانه ها بود اما این حضور رسانه ای دیری نپایید، اعوان و انصار نیز که پا به رکاب بودند یا به ستاد دیگر داوطلبان رفتند و یا دچار #عزلت سیاسی موقت شدند.

نکته دیگر بجامانده از آن زمان، عصبانیت روحانی در زمان رد صلاحیت دامادش و تعدادی از اصلاح طلبان تندرو بود که موجب شد در جلسه هیات دولت علیه شورای نگهبان و عملکرد قانونی این نهاد سخنرانی کند تا شاید بتواند نتایج صلاحیت ها را دچار دستخوش کند که این مساله نیز میسر نشد و داماد بیخِ ریش پدر زن ماندگار شد.

دیگر اینکه انتصاب مهدی زاده به عنوان رئیس سازمان زمین شناسی توسط رحمانی وزیر تبریزی صمت انجام شده بود که بیشتر به عنوان یک خودشیرینی در افکار عمومی تفسیر شد لکن بعدها اهل سیاست تبریز شاهد حمایت های پشت پرده رحمانی و یاران همیشگی او برای تیم چینی انتخاباتی داماد روحانی بودند که شورای نگهبان مهلت عرض اندام نداد.

حال انتخابات مجلس آتی در زمستان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و کنشهای گاه و بیگاه مهدی زاده برای اظهار نظر در موارد مختلف بخصوص نقد دولت فعلی و دفاع از دولتبن پدر زن خود، در میان اصحاب رسانه و کاربران مجازی بازتاب داشته است که بیشتر به پیش فعالی انتخاباتی شباهت دارد، حال باید دید نتیجه صلاحیت داماد اهری روحانی اینبار چه خواهد شد تا بعدها تحلیل کرد که حضور او معادله انتخاباتی تبریز را دچار تحول میکند یا دچار تنزل.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا