اخبار

عرصه تبلیغ نیازمند انسان‌های هنرمند و دغدغه مند است

عرصه تبلیغ نیازمند انسان‌های هنرمند و دغدغه مند استحجت الاسلام حسن شعبانی، روز چهارشنبه در اجلاسیه شهرستانی کنگره ملی تبلیغ در شهرستان هریس گفت : شهدا برترین مبلغان کلام حق هستند و ما باید خیلی هنرمند باشیم که بتوانیم مسیر آنها را روایت کنیم.
وی با بیان اینکه سررشته تبلیغ دینی باید دست روحانیت باشد، گفت: ما خادم امر تبلیغ و خادم مبلغین اسلام ناب هستیم، اما هر متدینی باید مبلغ اسلام باشد.
حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه مداح، هنرمند، نویسنده همگی باید مبلغ اسلام باشند.، گفت: جامعه ما جامعه با هویتی است و ما مردم خیلی خوبی داریم و اگر کار تبلیغی مان را درست انجام دهیم و پیام را درست منتقل کنیم ثمرات بزرگی را در پی خواهیم داشت.
وی  وجود شبکه های تبلیغاتی در کنار تفکرات دینی و شناساندن آسیب های اجتماعی و روش های صحیح تربیت فرزند را از نیازهای امروز جامعه اسلامی خواند و افزود: تبلیغات اسلامی استان با تمامی ظرفیت های موجود جهت اشاعه فرهنگ و دین از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
حجت الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: نقش اصلی تحول فرهنگ بر عهده مردم است و سازمان تبلیغات اسلامی قصد دارد تا با شناسایی، تقویت و شبکه‌سازی هسته‌های حوزه تبلیغ، زمینه را برای مردمی‌سازی تبلیغ هموارتر سازد و همایش گام دوم تبلیغ، شروع ، پیگیری و تحقق این مأموریت است.
 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به نقش مهمی که روحانیون در تبلیغ دین دارند لازم است با سعه صدر با مردم و بخصوص نسل جوان ارتباط سازنده داشته باشند و به لطف خدا مسئله تبلیغ به جایی رسیده است که حتی در قشر دانشجویی نیز اتفاقاتی را در کل کشور رقم زده و جریان ساز شده و توانسته تحول فرهنگی ایجاد کند .
وی افزود: در بحث راهیان نور اساس و محور کار دانشجویان انقلابی هستند و رهبر معظم انقلاب مقرر کردند این برنامه راهیان نور به عنوان برنامه ثابت در بحث فرهنگی تبلیغ ادامه داشته باشد چرا که می تواند تحول فرهنگی و اجتماعی در جامعه به همراه داشته باشد .
 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد : اگر امروز یک طراح یا یک کاریکاتوریست جمله ای از مقام معظم رهبری را طراحی می کند نیاز به حمایت دارد چرا که یکی از موثرترین انواع تبلیغ است ، مُبَلّغ موقعیت شناس می تواند موثر عمل کند و این را باید گفت ، خوشبختانه جوانان ما این را تشخیص داده و وارد عرصه شده اند.
حجت الاسلام شعبانی افزود: بحث تبلیغ اجتماعی و حضور در گره گشایی از مشکلات مردم یکی از بهترین عرصه های تبلیغ اجتماعی و از دغدغه های اصلی ریاست محترم سازمان تبلیغات است و سعی داریم آن را در جامعه نهادینه کنیم ،بعنوان مثال در بحث کرونا طلبه ای که نمی گذارد پیکر بدون غسل دفن شود و یا طلبه ای که در دورترین نقاط شهرها و روستاها در کنار مردم حضور دارد و کار جهادی می کند و در خانه سازی برای محرومین می کنند یک مبلغ است .
در پایان مراسم از تعدادی از فعالین تبلیغ در بخشهای مختلف فرهنگی و اجتماعی در شهرستان هریس تجلیل شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا