اخبار

ارائه خدمات بهداشتی رایگان به سالمندان در مراغه

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه از ارائه خدمات بهداشتی رایگان به 6 هزار سالمند در این شهرستان خبر داد.

الهه حق‌گشایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال خدمات بهداشتی رایگان به ۶ هزار سالمند در مراغه ارائه شده است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال ۲۳ هزار #خدمت_بهداشتی برای سالمند توسط مراقبین سلامت، بهورزان و پزشکان حوزه معاونت #بهداشت ارائه شده است.

وی افزود: غربالگری تغذیه، خطر سنجی بیماری‌های قلبی عروقی، غربالگری افسردگی، غربالگری سرطان روده بزرگ، مراقبت #فشار، دیابت و #چربی_خون، آموزش سبک #زندگی_سالم، آموزش خود مراقبتی و ارائه مکمل از مهم‌ترین خدمات ارائه شده برای سالمندان است.

#حق‌گشایی اضافه کرد: تمام افراد بالای ۶۰ سال سن #سالمند محسوب می شوند که به دلیل تغییرات #فیزیولوژیک در بدن افراد با گذشت سن فرد درگیر بیماری می‌شوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های دستگاه تنفس و دستگاه گوارش، آلزایمر و بیماری‌های مربوط به عضلات و استخوان مهمترین بیماری‌ها دوران سالمندی است.

وی خاطرنشان کرد: تمام خدمات ارئه شده به سالمندان توسط بهداشت نظیر غربالگری سرطان کولون و ارائه مکمل کلسیم دی و ویتامینD۳ کاملا رایگان است.

حق‌گشایی گفت: سالمندان از مهم‌ترین گروه‌های هدف برای ارائه خدمات بهداشتی هستند و ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات بهداشتی برای آنان از رسالت‌های مهم معاونت بهداشتی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا